رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی:

کمیسیون اصل نود مجلس از قوانین پاسداری می‌کند

پژمانفر گفت: کمیسیون اصل نود مجلس از قوانین پاسداری می‌کند، گزارش‌های این کمیسیون و پیگیری‌های قوه قضاییه برای این گزارش‌ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با حضور در برنامه صف اول در ارتباط با پیگیری اجرای قوانین و برخورد با تخلفات اظهار کرد: کمیسیون اصل نود برای اجرا نشدن قانون با هیچ دستگاهی شوخی ندارد و اگر کسی در اجرایی شدن قانون کوتاهی کند به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

وی گفت: چند روز پیش همراه سرلشکر باقری بودیم عنوان کرد که سربازان ما که در مرز‌ها هستند تا ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و آن را با سال‌های گذشته مقایسه کنید و ما موظف هستیم که به تمامی شکایات مردم در ارتباط با هر موضوعی رسیدگی کنیم و حتی گاهی در صحن علنی مجلس این گزارش‌ها را ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: چند هزار نفر سربازی داریم که اکنون با پیگیری و دقت کمیسیون اصل نود بالاخره یک رقم مناسب تری از حقوق را نسبت به گذشته دریافت می‌کنند. ما بسیار مواردی داشتیم که به کمیسیون اصل نود مراجعه کردند و وظیفه ما حل مسائل آن‌ها بوده است. 

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس ادامه داد:مردم ما در سال‌های گذشته مشاهده می‌کردند قوانینی مصوب می‌شود، اما ضمانت اجرایی ندارد و امروز کمیسیون اصل نود از قوانین پاسداری می‌کند و عنوان می‌کند که هر قانون چه اشکالاتی دارد. به عنوان مثال درباره حساب واحد خزانه مسئله‌ای وجود داشت که دستگاه‌ها حساب‌های متعددی داشتند و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و فساد‌هایی در دل آن وجود داشت و قانون عنوان کرد تمام پول‌ها باید در حساب واحد خزانه باشد. 

وی افزود:‌ما به عنوان دستگاه نظارتی رشد می کنیم تا انتهای شهریور اگر دستگاه‌ها بر اساس گزارش‌ها از اجرای قانون تمکین نکنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و انتظار داریم به سرعت نیز با آن‌ها برخورد شود. گزارش‌های کمیسیون اصل نود و پیگیری‌های قوه قضاییه امر عادی نیست و باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی ادامه داد:‌ یکی از مسائلی که در بخشی از کشور حل شده موضوع نان است و امروز طرز کار تهیه نان و ارائه نان به نظر ما کاملا غلط بوده و بر اساس جلسات کارشناسی که انجام دادیم در ۶ و یا ۷ استان حرکت جدیدی را انجام دادیم.

پژمانفر گفت:متاسفانه گاه سبوس گندم را در کاخانه‌ها با بیش از ۲۰ درصد از آن برداشت می‌کردند و به عنوان خوراک دام استفاده می‌شد و تقریبا در سال میانگین ۱۱ میلیون تن نیاز گندم ما برای نان است که دولت با ارز ۴۲۰۰ آن را عرضه می‌کرد  و این موضوع عایدی برای دولت نداشت. اکنون دنبال بررسی مسئله تخمیر هستیم و حتی آیین نامه خمیر ترش را با کارشناسی ابلاغ می‌کنیم.ما تلاش داریم کمیسیون اصل نود روزی اعلام کند که نانی با کیفیت پایین در کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس درباره مهلت حساب واحد خزانه گفت: تعدادی از دستگاه‌ها نامه‌هایی زدند که درباره بعضی از حساب‌های خود نمی‌توانند به این حساب واحد خزانه بپیوندد و ما به همه دستگاه‌ها  و آن‌هایی که مشکلاتی داشته باشند مجوزی خواهیم داد، اما آن‌هایی که مجوزی از ما دریافت نکنند با مشکل مواجه خواهند شد.

پژمانفر درباره مجوز‌های کسب و کار و دستگاه‌هایی که خود را به این درگاه وصل نکرده‌اند گفت:‌این کار تخلف است و اعلام کردیم که دستگاه ها باید بازه زمانی خود را اعلام کنند که تا چه زمانی به درگاه مربوطه وصل می‌شوند و اگر مشکلات آن‌ها درست نباشد به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.  تمامی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها باید به این پنجره منتقل شوند. تلاش ما این است که این قانون هر چه سریعتر اجرایی شود. دستگاه‌هایی که در پنجره واحد اقدام نکردند به نظر ما تخلف کرده‌اند. 

وی درباره مزایده‌ها و الکترونیکی شدن آن گفت: الکترونیکی شدن مزایده‌ها را در کشور پیگیری می‌کنیم و تکلیف کردیم که مزایده‌های قوه قضاییه نیز در سامانه ستاد ثبت شود و رئیس قوه قضاییه نیز دستور اجرایی شدن این کار را دادند و اکنون در خراسان جنوبی نیز این کار اجرایی می شود.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس گفت: با انجام این کار در خراسان جنوبی مراجعه به دستگاه‌ قضایی کم شده و نظر مردم نیز مثبت بوده و از قوه قضاییه خواهش می‌کنیم که این قانون را در کل کشور فراگیر کند در غیر این صورت نسبت به عدم اجرای این موضوع نیز شکایت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ایا قانونی برای من کارمند سازمان اموزش فنی وحرفه ای کشور که با27سال خدمت شرمنده خانواده هستم وهستیم وجود ندارد
آخرین اخبار