چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت سالانه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رساند که در همین ارتباط امسال همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز ۱۶ عنوان کتاب در استان آماده رونمایی است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری امروز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: با وجود همه گام‌های برداشته شده در خصوص حوزه چاپ و نشر، کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس، اما هنوز هم در این خصوص کار‌های انجام نشده زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در خصوص ساخت یادمان‌های شهدا گفت: تاکنون ۴۸ یادمان در استان احداث و همچنین ۲۲ یادمان دیگر نیز در دست احداث است.

ذوالفقاری با اشاره به روند اجرایی طرح‌های عمرانی در استان گفت: تکمیل و بهره‌برداری مرکز فرهنگی (موزه) دفاع مقدس این استان به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مرکز هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با زیربنای ۶ هزار مترمربع و ۶هکتار مساحت از سال ۸۹ آغاز و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول استان در خصوص برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امسال همزمان با چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته، یک‌هزار و ۳۵۲ برنامه در استان برگزار می‌شود.

به گفته ذوالفقاری، برگزاری این برنامه‌ها در قالب رونمایی از کتاب، همایش، حوزه شعر، نشست تخصصی، یادواره شهدا، تبلیغی و رسانه تعریف شده است.

ذوالفقاری شمار بانوان ایثارگر چهارمحال و بختیاری را ۱۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ نفر از این بانوان به عنوان همگام با جبهه، همسر رزمندگان، همسران شهدا و جانبازان هستند که بخش زیادی از آن‌ها در هفته دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی رژه نیرو‌های مسلح، آیین میهمانی لاله‌ها، بازسازی عملیات بدر، برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های تخصصی بصیرت‌افزایی و تبیین دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا، تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه فرماندهان و پیشکسوتان زمان جنگ، مراسم شب خاطره، شب شعر و کارگاه‌های هنری، نواختن زنگ مقاومت از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای حفظ، پاسداری وانتقال هویت دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است.

ذوالفقاری افزود: مقاومت، ایستادگی و فداکاری این ملت جنگ هشت ساله را تبدیل به دفاع مقدس کرد و امنیت و آسایش امروز را مدیون ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ایمان، مقاومت، صبر، باوردینی و قلبی جوانان این سرزمین در دوران دفاع مقدس باعث شد دشمن تا بن دندان مجهز و مسلح را شکست دهند.

وی با بیان اینکه مکتب دفاع مقدس انسان‌ساز است، گفت: بسیاری از جوانان این سرزمین پرورش یافته مکتب دفاع مقدس بودند و گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال این ارزش‌ها به جوانان و نوجوانانی است که فکر و ذهن آن‌ها مورد تهدید دشمن قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.