امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد گلستان با معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد گلستان با معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشگی استان به امضاء رسید.

عیسی بابایی گفت: برنامه غربالگری انجام خدمات خطرسنجی قلبی عروقی و سرطان‌های (کولون و پستان) با همکاری معاونت بهداشتی ودرمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای مددجویان این نهاد و با اولویت اجرای برنامه در مناطق روستایی در مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

او افزود: این تفاهم نامه در ۱۱ بند ارائه خواهد شد که از جمله می‌توان به برگزاری جلسه توجیهی برای کلیه پرسنل مجری این برنامه در شهرستان قبل از اجرای برنامه، برنامه ریزی و هماهنگی با آزمایشگاه شهرستان بمنظور ارجاع مددجویان و انجام نمونه گیری آزمایش قند و کلسترول، توزیع کیت فیت در مراکز و خانه‌های بهداشت در راستای برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان کولون، اشاره کرد.

بابایی ضمن اشاره به برنامه ریزی و انجام غربالگری برای حداقل ۶۰هزار نفر از جامعه هدف خود تاپایان سال تصریح کرد: خطرسنجی قلبی عروقی برای مددجویان بالای ۳۰ سال سطح استان، غربالگری سرطان کولورکتال برای مددجویان ۵۰ تا ۶۹ سال در سه شهرستان گرگان، بندرترکمن و کردکوی و همچنین غربالگری سرطان پستان برای مددجویان زن ۳۰ تا ۶۹ سال در دوشهرستان گرگان، گنبد، ازدیگر اهداف این تفاهم نامه است.

او نظارت بر اجرای درست طرح و همچنین جمع بندی و ارسال گزارش‌های آماری حاصل از خطرسنجی قلبی عروقی وارزیابی سرطان‌ها بصورت ماهانه از سوی معاونت بهداشتی ودرمان دانشگاه علوم پزشکی را مهم و اساسی دانست و اضافه کرد: ارجاع مددجویان نیازمند به خدمات تخصصی سرطان‌ها اعم از ویزیت متخصص، کولونوسکوپی، مامو گرافی و سونوگرافی یکی از اهداف اصلی این طرح است.

گفتنی است به منظور اجرای این طرح مشارکت وهمکاری نزدیک کارشناسان کمیته امداد و معاونت بهداشتی در فراخوان مددجویان تحت پوشش خود بویژه درمناطق روستایی حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.