تولد چهارمین چهار قلو در شهر اصفهان

چهارمین چهار قلو‌های امسالِ استان در شهر اصفهان متولد شدند.

فرشته جوزی مادر ۲۴ ساله این خانواده که یک پسر سه سال و نیم به نام مهدی یار دارد در دومین زایمان خود با بارداری طبیعی صاحب سه نوزاد پسر و یک دختر شد.


مونس کازرونی زاده متخصص زنان و زایمان گفت:این خانم با بارداری پرخطر در سن ۳۱ هفته و سه روز به روش سزارین زایمان کرد که حالش هم اکنون مساعد است.


زهره بدیعی فوق تخصص نوزادان، وزن سه نوزاد از بین این چهارقلو‌ها را بین ۱۳۴۰تا ۱۴۰۰گرم و نوزاد دیگر را ۱۰۶۰ گرم بیان کرد و گفت: وضع تنفسی سه قلو‌ها پایدار و از دستگاه جدا شده و تغذیه شان را با شیر مادر شروع کرده اند.

احسان حیدری پدر ۳۲ ساله خانواده هم که طلبه است آرزویش اذان گفتن رهبر معظم انقلاب در گوش علی سان، علی صدرا و علی رادو فاطمه آلا است.


مادر چهارقلو‌ها هم از خیران تقاضای کمک بویژه برای پرداخت هزینه‌های بستری نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه را دارد.


محسن سلیمانی رئیس بیمارستانی در اصفهان که چهارقلو‌ها در آن بدنیا آمده است هم با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزارو ۹۶ نوزاددر این بیمارستان متولد شده اند گفت: آمار تولد‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ تا ۵ درصد افزایش یافته و آمار چندقلوزایی هم با افزایش موارد روبرو بوده است.


علاوه برحمایت‌های بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو مثل اعطای مستمری ماهانه تا سن ۶ سالگی نوزادان و تسهیلات خوداشتغالی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم، تسهیلات فرزندآوری مطابق ماده ۱۰/ مسکن رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی طبق ماده ۴ و تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی به ازای هر فرزند مطابق ماده ۱۸ تعلق می‌گیرد.

برچسب ها: چهارقلو ، تولد ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار