تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

خواسته آشوب‌طلبان، ورای مطالبات مردم بود

گنجی گفت: عموم افراد متوجه شدند مسیر آشوب‌طلبان مسیری نیست که مشکلات مردم را حل کند و صحبت آن‌ها چیزی خارج از مطالبه مردم بود.

عبدالله گنجی تحلیل‌گر مسائل سیاسی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره دلایل شکست پروژه دشمن برای بی ثبات کردن و بر هم زدن آرامش در کشور اظهار کرد: همه طرف‌ها می‌دانستند که در ۲۵ شهریور هیچ اتفاقی نمی‌افتد آن‌ها فراخوان می‌زدند و تحلیل می‌کردند که اتفاقی نیز پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: چرا مردم نمی‌آیند و به این فراخوان توجه نمی‌کنند؟ دلایل متعددی دارد و بخشی از اپوزیسیون از درک این موضوع فاقد بوده و مسئله آن‌ها با مسئله مردم متفاوت است و میان عموم مردم و افرادی که درخارج از کشور به دنبال تحریک مردم هستند این عنوان می شود که شما خارج از کشور در آرامش هستید و برای داخل و جنگ در خیابان‌ها فراخوان می‌دهید.

گنجی گفت: مطالبات مردم مسائل اقتصادی است، اما در شعار‌های این افراد هیچ نگاه و بویی نسبت به خواسته مردم وجود ندارد و ادبیات آن‌ها ادبیات رکیک و زشتی است. نکته دوم آن است که در آن‌ها جریان تجزیه طلب جنگ طلب طبیعی وجود دارد و بخشی از خارج نشین‌ها نیز با دیدن این جریان در کنار جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند و این خواسته مردم نیست و مردم همچنین ورود مسئولان خارج به این موضوع را قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد:‌ بنا براین چشم اندازی هم نبود برای این آشوب طلب‌ها و  آدم‌هایی که پرچم دار این حرکت بودند آدم‌های ضعیفی هستند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: تمامی مردم متوجه شدند این مسیر، مسیری نیست که مشکلات را حل کند و صحبت آشوب طلب‌ها چیزی ورای مطالبه مردم بود.

گنجی درباره اختلافات اپوزیسیون خارج از کشور گفت:‌ آن‌ها عمدتا برای مردم ما قابل شناخت و قضاوت هستند و قدرت طلبانی که بتوانند محوریت داشته باشند و برای خود سابقه مبارزاتی ایجاد کنند با دیدگاه‌هایی که دارند نهایتا به بن‌بست خواهند رسید،  این قابل پیش بینی و برآورد بود و قبلا نیز به همین گونه بود و در تلویزیون‌های خود همدیگر را بیشتر از جمهوری اسلامی می‌کوبند.

وی گفت: نگاه آمریکایی‌ها به ملت ما همانند نگاه آن‌ها به نظام ما است و رئیس جمهور آن ها ترامپ ملت ما را تروریست می‌نامند و جنگ تمدنی با ما دارند و آن ها می‌دانند پایداری ایران ریشه مردمی دارد و نمی‌توانند آن را قطع کنند، بخشی از سر در گمی آن‌ها برای همین است و از هر طرف که به جمهوری اسلامی هجوم می برند به همین مردمی می‌رسند که خیلی هم مشکل اقتصادی دارند اما همچنان مقاوم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار