فعالیت بیش از ۳۶۰ رسانه در افغانستان

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت در دو سال گذشته به ۲۵ رسانه جواز فعالیت داده شده است.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از اعطای جواز فعالیت در دو سال گذشته به ۲۵ رسانه جدید، خبر داد و گفت حال حاضر ۳۶۴ رسانه صوتی و تصویری به شمول رسانه‌های دولتی و خصوصی در کشور فعالیت دارند.

حیات الله مهاجر گفت چند رسانه ای که فعالیت شان را متوقف کرده اند، منابع در آمد شان از خارج کشور تامین می‌شد و طالبان هیچ رسانه‌ای را بسته نکرده است.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان افزود هر رسانه ای که مطابق به ارزش‌های اسلامی، منافع ملی و فرهنگ مردم فعالیت کند، اجازه فعالیت خواهد داشت و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

مهاجر، با اشاره به ایجاد طرزالعمل قوانین بر یوتیوب بیان داشت که اخیراً عده زیادی از جوانان به خاطر که یوتیوب منبع در آمد زایی است، به این بخش از شبکه‌های اجتماعی توجه دارند و وزارت اطلاعات و فرهنگ بخاطر منظم شدن فعالیت یوتیوب برای آن طرزالعمل ترتیب داده است.

 

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشاره به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها بیان داشت: وزارت اطلاعات وفرهنگ در تلاش است تا باقیات پول برق و مالیات رسانه‌ها را کاهش دهد.

 

موصوف در ادامه از توزیع کارت هویت برای خبرنگاران سخن زده گفت: این روند در کابل آغاز شده و از رسانه ها در ولایت ها خواسته شده که در این خصوص به وزارت اطلاعات و فرهنگ مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار