خلف وعده آلمان در پذیرش پناهجویان افغانستانی

مقام های دولت آلمان اعلام کرده اند در یک سال گذشته هیچ پناهجوی افغانستانی به آلمان انتقال داده نشده است.

فازدات‌نت روز یک‌شنبه، ۲۶ سنبله، به نقل از مقام‌های آلمانی گزارش داد قرار است در آینده نزدیک شماری اندکی از درخواست‌دهندگان افغانستانی، از طریق برنامه پذیرش وارد این کشور شوند.

براساس اطلاعات، تا ۶ سپتامبر، تنها ۲۰ تن که تاییدیه پذیرش از طریق این برنامه را دریافت کرده بودند، تهیه اسناد و مصاحبه‌های امنیتی آنان انجام شده است.

کلارا بانگر، سخنگوی حزب چپ آلمان در امور پناهندگان، در این مورد گفت من نمی‌دانم که آیا دولت فدرال همچنان به اجرای جدی برنامه پذیرش علاقه مند است یا منتظر است تا علاقه عمومی به این موضوع کاهش یابد و سپس بی‌سروصدا از بین برود.

دولت آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ که توسط خبرگزاری آلمان دریافت شده، اعلام کرد زمان انتظار برای ملاقات با درخواست‌دهندگان افغانستانی بیش از یک سال تعیین شده است.

بانگر همچنان از زمان انتظار طولانی افغانستانی هایی که قصد رفتن به آلمان را دارند، از دولت فدرال این کشور انتقاد کرده است.

پیش از این الکساندر ترو، سخنگوی سیاست داخلی گروه پارلمانی اتحادیه اروپا، خواستار پایان دادن به برنامه پذیرش با توجه به افزایش شمار پناهندگان شده بود.

سال گذشته دولت آلمان اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار همکاران افغانستانی نیروهای این کشور در افغانستان و همچنان افراد آسیب‌پذیر را می‌پذیرد. این شمار از افراد شامل ۲۴ هزار و ۸۰۰ کارمند محلی سابق و خانواده‌های آنها و همچنان بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن دیگر است که از سوی طالبان مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

حزب چپ آلمان در حالی از تاخیر در پذیرش افغانستانی ها از دولت این کشور انتقاد می‌کند که هم‌اکنون هزاران تن از افراد در معرض تهدید از دو سال به‌ این‌سو در انتظار انتقال‌شان به کشورهای سوم از جمله آلمان، امریکا و فرانسه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.