معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

بیشتر اعضای شبکه خرابکاری اسرائیل در صنایع موشکی دستگیر شدند

سردار رضا طلایی‌نیک گفت: بیشتر اعضای شبکه خرابکاری اسرائیل در صنایع موشکی در داخل و خارج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.

سردار سرتیپ رضا طلایی‌نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در یادواره ۳۲ شهید روستای زرامین در مسجد جامع این روستا به کشف شبکه جاسوسی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در صنایع موشکی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به هر دلیل ممکن خرابکاری دشمن در صنایع موشکی اتفاق می‌افتاد و متوجه آن نمی‌شدیم حدود ۱۹ میلیون دلار هزینه ایجاد می‌کرد که خوشبختانه این ضربه دشمنان را تبدیل به فرصت کردیم.

وی گفت: از ۲۰ یا ۳۰ قطعه کانکتور موشکی که وارد کشور می‌شد در یکی از آن‌ها خرابکاری شده بود که شبکه آن‌ها را در دهه ۹۰ کشف کرده بودیم؛ هر چند که دشمن آن‌ها را با قیمت بسیار ارزانی در اختیار ما قرار می‌داد.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: فردی که شبکه خرابکاری موساد در وزارت دفاع و صنایع موشکی ما را کشف کرد شخصی غیرنظامی و ایرانی بود که به عنوان رابط خرید در این شرکت‌ها فعالیت می‌کرد و با همکاران ما در سازمان حفاظت اطلاعات در این مورد مشورت می‌کرد، البته سازمان اطلاعات وزارت دفاع بر روی این شبکه کار می‌کرد.

طلایی‌نیک بیان کرد: همکاران ما با اشراف کامل در ۳ مرحله حساس شناسایی اولیه، چتر اطلاعاتی سرویس اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی را غافلگیر کردند و در مرحله نهایی این شبکه جاسوسی را زیر ضربه برده و متلاشی کردند که خوشبختانه بیشتر اعضای این شبکه در داخل و خارج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری سخنانش گفت: از اول انقلاب تا کنون ۱۰۰ فتنه، توطئه و کودتای بزرگ در کشور بر ملت ما تحمیل شد که اگر هر کدام یک از آن‌ها در یکی از کشور‌های همسایه ما رخ می‌داد باعث سرنگونی حکومت آن‌ها می‌شد.

سخنگوی وزارت دفاع بیان کرد: نمونه کوچک منطقه‌ای این توطئه‌ها در ترکمن صحرا، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و‌دیگر مناطق کشور اتفاق افتاد و دشمنان در همه این خیانت‌ها دست داشتند و ما با کمک مردم میهن عزیز ایران اسلامی و در طول بیش از ۴۵ سال ۱۰۰ خیانت، توطئه و کودتاه و آشوب خطرناک را پشت سر گذاشتیم تا گزندی به انقلاب وارد نشود و در این راه شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردیم.

سردار طلایی نیک گفت: ما در بیشتر عرصه‌ها بخصوص دفاعی موفق و پیروز شده ایم، ولی متاسفانه فضای مجازی قتلگاه دین ایمان و معنویت جوانان ماه شده است، اما دستگاه‌های امنیتی و نظامی و انتظامی ما در همین رابطه هم اخیرا توطئه‌های بزرگ فرهنگی و اقتصادی و رخنه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن‌ها را کشف کردیم.

سخنگوی وزیر دفاع اظهار داشت: دشمن با ورود قوی و پر رنگ در فضای مجازی به دنبال امید زدایی از نسل جوان ماست و در این راه هویت دین و ایمان و وحدت آن‌ها را مورد اهداف خود قرار داده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در همه این سال‌های سخت و دشور که دشمنان در همه عرصه‌ها برای ما به وجود آوردند همراهی مردم با، ولی فقیه موجب تقویت نظام بوده، اما دشمنان ما در تلاش اند که نظام پایه مردمی شکل نگیرد و این پشتوانه قوی انقلابی ثبت نشود تا جمهوریت و اسلامیت نظام پیوند نخورد.

معاون وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هیچ وقت دلاور مردی‌های مردم و جوانان روستای زرامین را در خطوط مقدم دفاع مقدس از یاد نخواهم برد؛ در آنجایی که فقط در عملیات والفجر ۸ بیش از ۱۶۰ رزمنده نوجوان و پیرمرد و میانسال در خط مقدم نبرد با نیرو‌های عراقی بودند و گفته می‌شد جنگ روستای زرامین با صدام بعثی است.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به رشادت‌های جوانان نهاوندی و به ویژه اهالی روستای زرامین سفلی خاطر‌نشان کرد: تقدیم ۳۲ شهید و بیش از ۱۳۰ جانباز و آزاده و نزدیک به ۵۰۰ رزمنده و ایثارگر نشان از ولایت‌مداری شما مردم عزیز و سربلند دارد و حاج میرزای شهید و فرمانده شجاع و نترس از اهالی شهر شهید‌پرور شما مردم انقلابی نهاوند است که درود خدا بر ایشان و ۸۵۲ شهید این دیار باد.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت : هرکشوری نظر به مرز‌های استراتژیک اطراف ایران داشته باشد با پاسخی کوبنده روبرو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۰:۱۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام باید دست و پای این رزمندگان امام زمان را بوسید که در سایه بی‌خوابی و تلاش این فرزندان غیور هست ما در آسایش کامل زندگی می‌کنیم بنده رو اگر لایق بدونن خاک پای این سربازان امام زمان هستم
درسته گرانی فشار میاره ولی ... باید تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
ببینید که تا چه حد به مکان های حساس نفوذ پيدا کرده بودند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
حواستون رو بیشتر جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
دمت اون فرد غیر نظامی گرم
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۰:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
به این میگن وطن دوستی که توی ذات هر ایرانی عاشق وطن هست و باید باشه