رایزنی های تهران و اسلام آباد درباره تحولات افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت دیپلمات این کشور طیف گسترده‌ای از مسائل مرتبط با افغانستان را با مقامات ایران مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سفر اخیر فرستاده ویژه این کشور به جمهوری اسلامی ایران را بخشی از تلاش‌های اسلام‌آباد برای همفکری با همسایگان عنوان کرد و افزود: رایزنی‌های مفصلی با تهران درباره تحولات افغانستان صورت گرفت.

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با اشاره به سفر آصف علی دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به تهران گفت: وی با همتای ایرانی خود حسن کاظمی قمی دیدار و طرفین طیف گسترده‌ای از مسائل مرتبط با افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فرستاده ویژه پاکستان همچنین با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: سفر نماینده ویژه پاکستان به ایران نشان دهنده تعهد دولت پاکستان به همکاری نزدیک با سایر کشورهای همسایه در ترویج آرمان مشترک صلح و ثبات در افغانستان است.

زهرا بلوچ گفت: پاکستان بخشی از چندین سازوکار از جمله میکانیزم کشورهای همسایه افغانستان است که در آن همه جوانب در رابطه با صلح، امنیت و رفاه افغانستان را مورد بحث قرار می دهیم. فرستاده ویژه پاکستان زمانی که به ایران سفر می کرد، در مورد همه این جنبه ها نیز رایزنی کرد.

وی تاکید کرد: پاکستان معتقد است که این سازوکارها نیز یک پلتفرم بسیار مفید برای بهبود درک در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله مسائل امنیتی و اقتصادی است.

براساس این گزارش، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دوشنبه گذشته با هدف رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به ویژه بررسی تحولات افغانستان به تهران سفر کرد.

این اولین سفر رسمی «آصف علی خان دُرانی» به ایران از زمان انتصاب وی به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.