گردهمایی ۲۵۰ نفره شیعیان اندونزی در حرم مطهر رضوی

گردهمایی ۲۵۰ نفراز شیعیان اندونزی امروز ۲۳ شهریورماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، در این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف تحول شگرفی که رسول گرامی اسلام (ص) در جامعه آن روز جاهلیت ایجاد کردند کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) دو تن از خاندان خود را بضعه خود معرفی کرده است، دختر گرامی خود حضرت زهرا (ع) و امام رضا (ع).

او افزود: رسول اکرم (ص) فرمودند: «همانا فاطمه (س) پاره تن من است، هر کس او را آزار نماید مرا آزار کرده، و هر کس او را شاد کند، مرا شاد کرده است»، همچنین در روایتی دیگر نقل فرمودند: «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید».

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) با تلاش و کوشش بسیار و طی ۲۳ سال، آئین، دین، مکتب جدید و متعالی را در جامعه جاهلیت آن روز پایه گذاری کردند و مردم دور از تمدن واخلاق کریمانه را براساس تعالیم الهی تبدیل به مردمی مومن، متدین و انسان‌هایی الهی و آسمانی کرد.

ذوالفقاری بیان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) با جامعه‌ای مواجه بودند که حتی فرزندان خود را می‌کشتند و ایشان با ابزار اخلاق توانستند این جامعه را تغییر دهند و به جامعه‌ای مسلمان، متدین و مومن تبدیل کنند.

او تصریح کرد‌: اخلاق همان مولفه‌ای است که پیامبر (ص) فلسفه بعثت خود دانستند و فرموند: «من مبعوث شدم تا مکارم و خوبی‌های اخلاقی را رشد دهم» در واقع رسول گرامی اسلام (ص) به واسطه اخلاق کریمانه‌ای که داشتند توانستند مردم را به سوی خود جذب کنند و طی مدتی کوتاه به شکل معجزه آسایی اسلام را منتشر کنند.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تاکید کرد: ما نیز به تاسی از رسول مکرم اسلام (ص) می‌توانیم با اخلاقی نیکو مردم را به دین اسلام دعوت کنیم.

ذوالفقاری اظهار کرد: تغییر در رفتار نشانه قبولی زیارت است همه ما باید از فرصت زیارت بهره بیشتری ببریم و در واقع کسی که به زیارت ائمه اطهار (ع) مشرف می‌شود باید ایمان و اخلاقش قوی‌تر از قبل باشد.

قرائت زیارت امین‌الله و اهدای هدایای فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه این گروه اززائران بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار