معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد؛

اختصاص ۱۰ پرواز فوق‌العاده برای تسهیل حمل‌ونقل زائران مشهد

منصوری گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ فروند پرواز فوق العاده به حوزه حمل‌ونقل زائران امام رضا(ع) اختصاص یافته است.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بار اصلی پذیرایی از میهمانان آخر صفر خراسان رضوی بر دوش مردم است که با اخلاص، به خدمت‌رسانی مشغول هستند؛ اما دولت نیز برحسب وظیفه ذاتی و تشکیلاتی و همچنین اعتقاد و باوری که به خدمت برای زائران دارد، همه توان خود را برای میزبانی مناسب به‌کار گرفته است.

او با اشاره به مصوبات کارگروه ملی زیارت که به دستور رئیس جمهور و معاون اول دولت تصمیم‌گیری شده است، افزود: کوشیده‌ایم مانند اربعین که به خوبی مدیریت و برگزار شد، مراسم دهه پایانی ماه صفر در مشهد نیز با رضایت و رفاه زوار امام رضا (ع) بدون هر گونه مشکلی انجام شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تشریح تلاش تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع زیارت، از تامین اعتبارات لازم برای تامین کمبود‌ها و نیاز‌ها خبر داد.

منصوری بیان کرد: با هدف تسریع در برگشت عزاداران، علاوه بر افزایش ۶ رام قطار با دستور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ فروند پرواز فوق‌العاده نیز به این امر اختصاص یافته است.

او استقرار مدیران راهداری سایر استان‌ها در مشهد و بسیج امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای را تدبیر دیگری برای مدیریت هر چه بهتر این ایام ذکر کرد که در جهت آرامش خیال مسافران و زائران مشهد اندیشیده شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تمرکز بر مسئله تنظیم بازار در خراسان رضوی و به ویژه مشهد را الزامی دانست و تاکید کرد: ورود چند میلیون زائر به این استان، تقاضا را افزایش و نظارت را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

منصوری اظهار کرد: نیاز‌های این جمعیت میلیونی شامل گوشت، مرغ، برنج، آرد و سایر کالا‌های اساسی به وفور وارد استان شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین شرایط خوب و امنیت مراسم سوگواری در خراسان رضوی نتیجه برنامه‌ریزی نهاد‌های مسئول و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها است.

او همچنین با اشاره به حضور وزیر بهداشت در مشهد افزود: درحوزه سلامت، ظرفیت هلال احمر و وزارت بهداشت دردسترس عزیزان زائر و مجاور قرار دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: طی ۴۸ ساعت آینده نیز همین روند تداوم خواهد داشت و زائران با توشه‌ای از معنویت و در کمال سلامت به شهر‌های خود باز می‌گردند.

برچسب ها: حمل و نقل ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.