جلوه های وحدت و همدلی در اربعین حسینی با حضور کاروان اهل سنت گلستان

اربعین امسال با حضور بیش از پیش مشتاقان زیارت جلوه هایی از وحدت و همدلی را با حضور کاروان های اهل سنت گلستان به نمایش گذاشت.

امسال ۴ کاروان اهل سنت گلستان افتخار حضور در پیاده روی اربعین حسینی را داشتند که نشان از وحدت ویکرنگی اقوام و مذاهب در استان دارد.

مراسم اربعین قدمتی به اندازه تاریخ کربلا و عاشورای امام حسین (ع) دارد، اما برگزاری این مراسم در چند سال اخیر تبدیل به آیینی باشکوه دینی و سیاسی برای مسلمانان شده است و عاشقان اباعبدالله (ع) با هر دین و مذهبی از نقاط مختلف جهان پای پیاده در کنار هم در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

امسال کاروان‌های اهل سنت از شهرستان‌های مراوه تپه، کلاله و آق قلا عازم کربلای معلی شده بودند تا در اربعین حسینی همپای شیعیان زائر حرم مطهر امام حسین (ع) باشند.

علاوه بر ۴کاروان، یک موکب اهل سنت نیز در مرز مهران به مدت یک هفته با برپایی آلاچیق ترکمنی و پخت غذا‌های محلی از جمله چکدرمه و بورک از زائران حسینی پذیرایی کرد.

موکب اهل سنت دومین سالی بود که در اربعین حسینی میزبان زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود و مدیریت این موکب را عبدالکریم بزونه از ترکمن‌های گلستان برعهده داشت.

زائران شرکت کننده در رویداد عظیم و تمدن ساز اربعین حسینی، متشکل از ۱۱ ملیت از جمله علما و نخبگان ترکمن زبان نیز عازم کربلایی معلی شدند.

همچنین جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه استان گلستان در همراهی با این کاروان، روایتگری کرده و به تولیدات رسانه‌ای صوتی و تصویری و انعکاس این رویداد عظیم جهانی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.