مدیرکل میراث فرهنگی قم در دیدار با فعالان فرهنگی شیعه از کشور‌های سنگاپور و مالزی :

دنیای امروز تشنه معنویت است

مدیرکل میراث فرهنگی قم در دیدار با فعالان فرهنگی شیعه از کشور‌های سنگاپور و مالزی با تاکید بر ترویج فرهنگ حسینی گفت: دنیای امروز تشنه معنویت است.

 علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در نشست با فعالان فرهنگی شیعه از کشور‌های سنگاپور و مالزی در سالن عطار هتل بین‌المللی قم، با عرض خیر مقدم به این فعالان فرهنگی گفت: بسیار خرسندیم که پس از سفر معنوی به کربلا در قم میزبان شما هستیم.

او افزود: آیین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) یک عنایت الهی و  معجزه‌ای می‌باشد که در این قرن رخ داده است و این امر جز عنایت الهی و حضرت سیدالشهدا (ع) نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: راهپیمایی اربعین موجب ارتباط و اتحاد بین محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شیعیان می‌شود تا هویت خودشان را در دنیای امروز پیدا کنند.

ارجمندی اضافه کرد: در جهان امروز که دنیای مادیگرایی و فردگرایی است، این موهبت، جز موهبت الهی و جز لطف ائمه اطهار (ع)، چیز دیگری نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در ادامه  بر لزوم ترویج و تبلیغ «فرهنگ حسینی» در جهان تاکید کرد و گفت: دنیای امروز تشنه معنویت است.

همچنین مسئول گروه فعالان فرهنگی شیعه سنگاپور در این نشست، با گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شیعیان سنگاپور اظهار داشت: سه موسسه اهل بیت (ع) در کشور سنگاپور وجود دارد.

«محمد بِن بابا» از دعوت و برگزاری این نشست توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم و همکاری سایر مسوولان ایرانی در سفر این گروه به ایران تقدیر و سپاسگزاری کرد.

لیلا مجدانی مسئول برنامه‌ریزی سفر ایران فعالان فرهنگی شیعه از کشور‌های سنگاپور و مالزی در این نشست گفت: یک عروس و داماد شیعه سنگاپوری با فعالان فرهنگی شیعه سنگاپوری، امسال در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که در واقع این سفر، نخستین سفر آنان پس ازدواج بوده است.

خانم واحدی از مسئولان دفتر بازاریابی خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به صورت «ویدئو کنفرانس» به فعالان فرهنگی شیعه کشور‌های سنگاپور و مالزی خیر مقدم گفت و افزود: گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، می‌توانند مُعرف اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری و نیز ظرفیت‌های گردشگری ایران به هموطنان خود باشند.

جمعی از فعالان فرهنگی شیعه از کشور‌های سنگاپور و مالزی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در کربلای مُعَلّا (عراق)، به منظور زیارت حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امام خمینی (ره) به شهر‌های مشهد، قم و تهران سفر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار