تولید بیش از ۱۶۰ میلیون اصله نهال در البرز

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز به اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در طی چهار سال در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: سهم این استان تولید و کاشت بیش از ۱۶۰ میلیون اصله نهال است.

اصغر بیات گفت: پس از بررسی این طرح در هیات دولت و بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی و موافقت رییس جمهور و تاکید مقام معظم رهبری مقرر شد به منظور افزایش سرانه جنگل، فضای سبز و افزایش پوشش گیاهی کشور این طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در یک بازه زمانی چهار ساله از سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۵ به مدت چهار سال اجرا شود.
 
او افزود: بر اساس این طرح بایستی به ازای هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال در نهالستان های تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تولید و با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، شرکت های خصوصی، صاحبان صنایع، خیرین و با مشارکت جوامع محلی و تشکل ها در نقاط مستعد کشور کاشته شود که پیش بینی می شود پس از چهار سال به رقم بیش از یک میلیارد نهال هم برسیم.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدای استان البرز با اشاره به سهم بیش از ۱۶۰ میلیونی البرز برای طی مدت چهار سال در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، تصریح کرد: علیرغم اینکه البرز یک استان کوچکی است سهم تعهد تولید نهال البرز سالانه ۴۱ میلیون اصله تولید نهال با توجه به ظرفیت نهالستان های استان البرز که زیاد است به صورت ویژه دیده شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز گفت: از آبان ماه سال گذشته عملیات تولید نهال را در نهالستان بزرگ کرج در قالب این طرح مردمی آغاز کردیم که بذر بیش از ۵۰ گونه جنگلی فضای سبزی و زراعت چوب متناسب با شرایط اقلیمی استان را تهیه و تیمار کرده و کشت شده و در حال حاضر تمام این بذور جوانه زده و یک شرایط مناسبی در این نهالستان بزرگ کرج ایجاد کرده است.
 
بیات ادامه داد: در البرز بیش از پنج هزار هکتار عرصه در نقاط شمالی استان همچون طالقان، ساوجبلاغ و کرج و مناطق جنوبی شامل اشتهارد،‌نظرآباد و چهارباغ شناسایی شده است که در صورت جذب اعتبارات عملیات نهالکاری در سال جاری هم صورت خواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.