هویت بخشی به باغات استان قزوین با شناسنامه دار کردن در اتاق اصناف

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: با اجرای طرح شناسنامه دار کردن در اتاق اصناف علاوه بر هویت بخشی یکپارچه به عرصه‌های باغبانی، امکان ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات باغی ایجاد خواهد شد.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین در جلسه اتاق و اتحادیه اصناف به منظور طرح شاسنامه‌دار کردن باغات گفت: اصناف کشاورزی موجب هویت بخشی و سازماندهی کشاورزان می‌شود و یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تشکیل اتاق اصناف کشاورزی جهت تسهیل بیشتر امورات بخش کشاورزی است.

این مسئول تصریح کرد: دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای و پیگیری مطالبات قانونی و صنفی شاغلین بخش کشاورزی، حضور در مجامع سیاستگذاری و برنامه ریزی بخش کشاورزی و زمینه سازی حضور فعالان بخش در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی از اهداف اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی است.

ادیب معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هم در این جلسه توضیحاتی در خصوص ساختار جدید نظام صنفی و میزان پیشرفت این طرح در کشور ارائه و خواستار پیگیری ساماندهی اتحادیه‌های صنفی در سایر شهرستان‌ها شد.

وی ادامه داد: هر شهرستان دارای یک اتاق اصناف کشاورزی شهرستان می‌باشد.این اتاق مرکب از هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی کشاورزی هر شهرستان بوده و انجام وظایف و مسئولیت‌های مقرر در آیین نامه و اساسنامه را بر عهده دارد.

در پایان جلسه نمایندگان اتاق اصناف کشاورزی شهرستانها، مسائل و مشکلات موجود را بیان و راهکار‌های لازم از طریق مسئولان ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.