۸۳۱ مرکز تحقیقات سلامت در فرآیند ارزشیابی رقابت می‌کنند

سرپرست مرکز توسعه و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت از رقابت ۸۳۱ مرکز تحقیقات در قالب ۷ گروه در فرایند ارزشیابی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 رسول یاراحمدی، در خصوص موارد حائز اهمیت در ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقاتی تصریح کرد: التزام به ارائه برنامه راهبردی به طورکامل و با تائید کمیته راهبردی دانشگاه/سازمان جهت حضور در فرآیند ارزشیابی و عینی سازی شاخص­های محور اثرگذاری از جمله موارد است.

 یاراحمدی، به تشریح محور پیامد پژوهش پرداخت و عنوان کرد: معرفی محور پیامد پژوهش که شامل شاخص‌های تولید محصول، ثبت اختراع، درآمد‌های حاصل از پژوهش کسب جوایز ملی/بین المللی و ترجمان دانش است. جزئیات محور پیامد پژوهش در دستورالعمل سال آینده (۱۴۰۲) لحاظ شده و شاخص­های آن قابل ارزیابی و امتیاز دهی خواهد بود.

به گفته سرپرست مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات، در فرایند ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقات علوم پزشکی تعداد ۸۳۱ مرکز تحقیقات در قالب ۷ گروه بر اساس زمینه فعالیت (بالینی، بیومدیکال و ارتقا سلامت) و سابقه فعالیت (بالای ده سال سابقه و یک تا ۱۰ سال سابقه) به رقابت خواهند پرداخت.

 وی یادآور شد با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.