عرضه دستاورد‌های شرکتهای دانش بنیان‌ کشور در اصفهان

حدود ۱۰۰ نوآور و فناور کشور در اصفهان آخرین دستاورد‌ها و محصولات نوین فناورانه و دانش بنیان خود را ارائه کردند.

 مسئول برگزاری رویداد ملی سرمازدگی و مدیریت آن در بخش کشاورزی در رویداد ملی سرمازدگی و مدیریت آن در بخش کشاورزی گفت: از ۸۳ مقاله ارسالی به این رویداد ملی، ۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۰ مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

محسن دادار افزود: از ۲۰ ایده فناورانه ارسالی از سراسر کشور هم ۶ ایده به عنوان آثار برتر در این رویداد ملی یک روزه انتخاب شد.

او اضافه کرد: هشت شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی مرتبط با سرمازدگی کشور هم در رویداد ملی سرمازدگی و مدیریت آن در بخش کشاورزی به معرفی محصولات خود پرداختند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، راهکار‌های کاربردی و فناوری‌های نوین و ایده‌های فناورانه در مدیریت سرمازدگی، پیش آگاهی و پیش بینی سرمازدگی و یخبندان همچنین مدیریت باغ و مزرعه، قبل و بعد از سرمازدگی را از محور‌های این رویداد ملی بیان کرد.

دادار افزود: در پایان این رویداد ملی با امضا تفاهم نامه دبیرخانه دائمی بررسی چالش‌ها وراهکار‌های سرمازدگی در بخش کشاورزی کشور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان آغاز به کار کرد.

محمد اکبری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۲۰ بهره بردار در استان اصفهان گفت: همیشه بهره برداران پیشرویی داریم که سه درصد اول، با انگیزه از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوآورانه بخش کشاورزی استقبال می‌کنند و با مشارکت هزار و ۶۰۰ مددکار بخش ترویجی این استان، آن‌ها را به عنوان الگو معرفی می‌کنند.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور هم در این رویداد ملی با بیان اینکه از ۵ تا ۶ میلیون تن محصول کشاورزی که در کشور تولید می‌شود حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد آن‌ها در مراحل مختلف از تولید تا سفره مصرف کننده از بین می‌رود گفت: یکی از مهمترین علت آن، مخاطره‌های اقلیمی بویژه سرمازدگی است.

عبدالله موموندی افزود: بین ۲۲ تا ۳۴ درصد از خسارت‌هایی که سالانه باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی در کشور می‌شود مربوط به سرمازدگی بویژه در محصولات باغی است.

او اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که دارای فناوری متناسب با حوزه کشاورزی باشد می‌توانند با مراجعه به مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خود، برای معرفی و ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه به بهره برداران اقدام کنند.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: پارسال برای فعالیت ۱۲۲ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی کشور بسترسازی کردیم که ضریب نفوذ تأثیر آن در بهره برداران، ۳۰ درصد بود و امسال برنامه برای ۲۱۰ شرکت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.