نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

لایحه کولبری و ملوانی در تناقض با واقیعت معیشتی مرزنشینان

آقای مولوی گفت : لایحه کولبری و ملوانی در تناقض با واقیعت معیشتی مرزنشینان است و باید اصلاح شود.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت : لایحه دو فوریتی کولبری و ملوانی هیچ اثری در راستای توسعه اشتغال پایدار نخواهد داشت و این لایحه به نفع مرز نشینان باید اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه اقتصاد مرزنشینان در سال های گذشته دچار سهل انگاری شده است ، گفت : لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با وجود اینکه با هدف مثبتی نوشته شده است ،اما متاسفانه با واقیعت معیشتی مرز نشینان همخوانی ندارد.

این مسئول با عنوان اینکه ماده یک لایحه به طور کلی با هدف اصلی آن فاصله دارد گفت : قانون های مصوب مجلس باید عدالت و جامعیت داشته باشد که این برخلاف نص لایحه ای است که بنا بود معیشت مرزنزنشینان را بهبود بخشد.

آقای مولوی با تاکید به مهلت ۵ ساله اجرای معافیت های لایحه کولبری و ته لنجی گفت : بعد از گذشت پنج سال باز به نقطه اول اقتصادی باز خواهیم گشت و این به معنی عدم بهره مندی و اشتغال پایدار مرز نشینان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شوراس اسلامی با بیان اينکه رهبر انقلاب به اقتصاد دریا محور تاکید دارند گفت: نرخ بیکاری در مرز ها نگران کننده است و باید به موضوعاتی همچون کالای ته لنجی که موجب رونق بازار مرزنشینان می شود توجه ویژه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.