رییس سازمان اورژانس:

فرسودگی ناوگان، چالش کنونی اورژانس کشور است

میعادفر گفت: فرسودگی ناوگان آمبولانسی از جمله چالش های سازمان اورژانس است که با ورود آمبولانس‌های جدید بخشی از این نیازها برطرف می شود.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور گفت: نوسازی ناوگان اورژانس از ملزومات کنونی این سازمان است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ سبزوار به لحاظ ساختاری در ردیف اورژانس های برتر کشور قرار دارد و وجود تمام امکانات و واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی، حکایت از پیشرفت و ارتقای این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دارد.

دکتر میعادفر افزود: البته یکی از چالش های اورژانس سزوار فرسودگی ساختمان اداری آن است که این آمادگی در سازمان اورژانس کشور وجود دارد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت خیران، سازه مناسبی برای آن ایجاد شود.

مدیر حوادث و رییس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: این اورژانس با بسیج امکانات، برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

دکتر غلامعباس کافی اظهار داشت: هم اینک ۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در جاده های سبزوار و مسیرهای رفت و آمد زائران حرم مطهر امام رضا (ع) استقرار یافته اند که در زمان نیاز به زائران و مجاوران خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۲ مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به صورت ۲۴ ساعته فعال است و حوادث و ماموریتهای این مرکز را زیر نظر دارد و مرکز پایش و مراقبتهای بیماران نیز به صورت شبانه روزی فعال بوده و بیماران اعزامی بین بیمارستانی را پایش و مراقبت می کند.

۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در غرب خراسان رضوی خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار