افزایش ۲۰ درصدی ورود وسایل نقلیه به خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود وسایل نقلیه به این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میزان ورودی استان از روز بعد اربعین تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد وسیله نقلیه ۲۰ درصد و تعداد مسافر ۱۴ درصد رشد داشته است.

او افزود: برای دهه پایانی صفر رصد دائم و پیوسته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از بیش از ۳ ماه قبل شروع شده است. پس از اربعین ایام دهه پایانی صفر و خیل عظیم زائران به مشهد را شاهد هستیم. حدود ۱۵۰ هزار زائر پیاده در راه مشهد هستند.

وی بیان کرد: میزان ورودی استان از روز بعد اربعین تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد وسیله نقلیه ۲۰ درصد و تعداد مسافر ۱۴ درصد رشد داشته است. ۷۱.۸ درصد با خودروی شخصی، ۱۲.۴ درصد با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۱۰.۷ درصد ریلی و ۵.۱ درصد هوایی وارد مشهد شدند.

شهامت افزود: پیش‌بینی این است در مسیر چناران- مشهد در روز ۲۲ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ و همچنین در مسیر مشهد- چناران در روز ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ و ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۵ تا ۱۹ ترافیک سنگینی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در اربعین امسال ۶۱ درصد رشد سرویس‌دهی از مبدا مشهد داشتیم، عنوان کرد: این افزایش به این دلیل بود که توزیع زمانی و مکانی خوبی برای اعزام زائران با اتوبوس در مشهد انجام شد. اوج خروج زائران از مشهد از ظهر روز شهادت امام رضا (ع) از ساعت یک تا ۸ الی ۹ شب خواهد بود.

وی ادامه داد: برآورد ما این است در مشهد به بیش از ۲۷۶۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی نیازمند داشته باشیم که ۱۱۰۰ دستگاه در استان وجود دارد، ۱۰۰۰ دستگاه توسط ناوگان فوق‌العاده سایر استان‌ها، ۳۵۰ دستگاه توسط ناوگان کمکی اتوبوسرانی مشهد و ۴۰۰ دستگاه توسط اتوبوس‌های کمکی جوان سیر ایثار تامین خواهد شد. از ظهر امروز پیش‌فروش بلیت‌های برگشت شروع شده است. طی ۲۴ ساعت آینده دنبال این هستیم ۵۰۰ دستگاه سرویس به مقاصد مختلف باز شود.

شهامت خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه اتوبوسی از ۱۱ استان هدف، هر استان ۲ نفر نماینده مستقر می‌شوند تا با افزایش ناوگان از استان‌های دیگر به ما کمک کنند. ۴۰ نفر نیروی ناظر در پایانه برای پیگیری امور مستقر هستند. برای بازگشت زائران پیاده قطار برگشت برای مسیر نیشابور، ایستگاه نقاب و مسیر سرخس پیش‌بینی شده و سایر مسیر‌ها نیز با کمک اتوبوسرانی مشهد و شرکت جوان سیر خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: در صورت نیاز اتوبوس‌های برون‌شهری تا ظهر روز شهادت امام رضا (ع) تدارک دیده شده است. روز ۲۵ و ۲۶ شهریورماه افزایش سنگین خروجی را از مشهد داریم و حداقل روزانه ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دپو و به کارگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.