پردیس سینما بهمن، مهمترین پاتوق فرهنگی و تفریحی سنندج

پردیس سینما بهمن سنندج، مهمترین محل فرهنگی و تفریحی این شهر، منشاء افتخارات زیادی برای کردستان در سالیان گذشته بوده است.

تماشای فیلم در سینما علاوه بر جنبه وقت گذرانی و تفریح، آموزه‌های مهم دیگری را نیز به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و پیام‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی زیادی را در قالب یک فیلم در ذهن مخاطب حک می‌نماید.

شهر سنندج، مرکز استان کردستان که از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان استان فرهنگی نام گرفته است، دارای پردیس سینمایی بهمن است، که جزو بهترین و مجهزترین سینما‌های کشور می باشد و وجود آن علاوه بر جذب مخاطبان هنر هفتم، زمینه ساز برگزاری بسیاری از جشنواره‌های ملی است.

به مناسبت روز سینما خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با حیدر مرادی، رییس این پردیس سینمایی و مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان مصاحبه ای انجام داد.

 

پردیس سینما بهمن، مهمترین پاتوق فرهنگی و تفریحی سنندج

به گفته مرادی از اول فروردین تا ۲۱ شهریور امسال بیش از صد هزار نفر در پردیس سینما بهمن سنندج پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند که دو برابر شش ماهه دوم سال گذشته است.

رییس پردیس سینمایی بهمن سنندج با بیان اینکه این سینما بزرگترین مجتمع سینمایی غرب کشور است، گفت: این پردیس دارای شش سالن سینمایی و یک سینما روباز با ظرفیت مجموع ۹۰۶ نفر است.

 او گفت: از امکانات دیگر این سینما می‌توان به سینما روباز، نگارخانه سوره، خانه کاریکاتور، استودیو حرفه‌ای صدا و تصویر، کتابخانه و نمایشگاه کتاب سوره، سالن اندیشه، کلاس‌های آموزشی و کافی شاپ اشاره کرد.

حیدر مرادی افزود: پردیس سینمایی بهمن سنندج اولین سینما در کشور است که سینما کودک را در سال ۹۴ راه اندازی کرد و هر پنجشنبه و جمعه با هدف سرگرمی و ایجاد ارتباط و گفتگو میان والدین و کودکانشان، میزبان این عزیزان است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برنامه‌های توسعه این پردیس گفت: در سال ۱۳۹۹ چهار سالن با ظرفیت ۱۴۷ صندلی به این مجموعه اضافه شد که با کمک مالی موسس فرهنگی و هنری بهمن سبز و اعتبارات استانی انجام شد و هم اکنون نیز دو سالن سینمایی با ظرفیت ۹۱ و ۳۱ در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج آماده بهره برداری است.


بیشتر بخوانید

پردیس سینمایی نایسر سنندج افتتاح می‌شود


دیدن فیلم در سینما مانند خواندن کتاب در کتابخانه است و امیدواریم تمامی شهرستان‌های استان کردستان از این امکان ارزشمند فرهنگی بهره‌مند شوند.

پردیس سنمایی بهمن سنندج در سه ماه گذشته جزو چهل سینمای پرمخاطب ایران بود و این در حالی است که بیشتر این سینما‌ها در تهران قرار دارند.

سینما بهمن از سال ۱۳۵۰ در سنندج تأسیس شد.

در تقویم رسمی کشور ، ۲۱ شهریور ماه به نام روز سینما نام گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.