معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

اجرای بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زودی تعیین تکلیف می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پارک بزرگ جنگلی، طبیعی و گردشگری یاسوج که متوقف شده بود ، تا حدود ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف شود.

سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلات این طرح گردشگری در مرکز پیگیری و قرار شده که رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سفری در حدود ۲۰ روز آینده به استان داشته باشند.

وی افزود: با بازدید و بررسی طرح پارک بزرگ جنگلی، طبیعی و گردشگری یاسوج با حضور مسوولان کشوری مشکلات آن رفع و تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال‌های گذشته دست درازی‌های بسیاری به منابع طبیعی و جنگل‌های استان شده که اکنون قوانین سفت و سخت تری برای ممانعت از این کار پیچیده شده است.

فاز نخست این طرح در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان کلنگ زنی شد و قرار است ۲۵ درصد مبلغ سرمایه گذاری آورده سرمایه گذار باشد.

طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا قرار است در این طرح گردشگری به طول سه هزار و ۵۰۰ متر ساخته شود و یکی از هیجان انگیزترین مکان‌های گردشگری در جنوب کشور و حتی خاورمیانه خواهد شد.

طول پل معلق شیشه‌ای در این طرح ۳۸۵ متر خواهد بود که طولانی‌ترین پل کشور محسوب می‌شود.

تله کابین یاسوج به طول ۱.۸ کیلومتر است که فاز توسعه آن تا ۵.۵ کیلومتر هم ادامه پیدا می‌کند. پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مبلغ سرمایه گذاری این طرح هست و ۲۵۰ نفر اشتغال دارد.

این استان که با حدود ۱۶هزار کیلومتر مترمربع بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خورستان واقع شده بیش از ۲ هزار اثر تاریخی دارد که بیش از ۷۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب ها: گردشگری ، پارک جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.