مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

زنجان از نظر فاصله ازدواج والدین تا تولد فرزند جزو مناطق بحرانی کشور است

فائزه موسوی گفت: شهر زنجان و برخی از شهرستان‌های استان از نظر فاصله زمان ازدواج والدین تا تولد فرزند، جزو مناطق بحرانی کشور است.

فائزه موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر فاصله زمان ازدواج والدین تا تولد فرزند در استان زنجان ۴.۹ سال بوده که این رقم در میانگین کشوری ۴.۱ سال است.

وی اظهار کرد: مسائل و شرایط جمعیتی در مناطق مختلف استان متفاوت است و ما تلاش داریم با توجه به وضعیت هر منطقه برنامه های مربوط به جعمیت را تدوین و پیگیری کنیم.

موسوی گفت: در برخی نقاط استان با پدیده کودک همسری مواجه هستیم هرچند در حوزه آسیب های اجتماعی با تلاش هایی که انجام شده شرایط در برخی نرخ ها بهتر شده و تغییرات جدی در این حوزه ها رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه ریزی ها و اقداماتی که برای افزایش جمعیت در دستور کار است، پیشگیری از آسیب ها را هم به صورت جدی در دستور کار داریم و اینطور نیست که فقط به دنبال افزایش جمعیت بدون کنترل آسیب های اجتماعی باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از راه اندازی اتاق رصد وضعیت جمعیت در استان خبر داد و گفت: پس از حدود ۱۵ ماه از ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای رصد عمکرد اتاق وضعیت جمعیت در استان زنجان تشکیل می شود.

موسوی افزود: این رصدها بر اساس شرایط جمعیتی هر استان و هر منطقه انجام می شود و بر اساس آن برنامه ریزی برای اجرای اقدامات صورت می گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: رصد این نوع مسائل از طریق اتاق وضعیت جمعیت استان می تواند به شناسایی دقیق مسائل و برنامه ریزی برای آنها مفید واقع شود.

برچسب ها: ازدواج ، تولد فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.