آغاز کشت پاییزه محصول استراتژیک «کلزا» در خواف خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: کشت پاییزه محصول استراتژیک دانه روغنی «کلزا» در مزارع این شهرستان از امروز آغاز شد و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک علاوه بر نقش مهم آن در افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی، بهترین گزینه جهت تناوب زراعی غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی می باشد و می‌تواند نقش مهمی در حاصلخیزی خاک و مدیریت منابع آبی ایفا کند.

او بهترین زمان کشت این دانه روغنی با توجه به اقلیم شهرستان خواف را از اواخر شهریور ماه تا نیمه مهرماه عنوان کرد و افزود: کاشت بهینه، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی خواف ادامه داد: خاک بستر کشت دانه روغنی کلزا باید نرم و بدون کلوخ باشد و بذر این کشت در عمق ۲ سانتی متری خاک کشت می‌شود که از نکات بسیار مهم در کشت کلزا ۲ نوبت آبیاری زمین پس از کشت می باشد.

فقیری مهمترین ارقام دانه روغنی کلزا در شهرستان خواف را «هایولا، هامان وروهان» دانست و بیان کرد: هر ساله مزارع بخش سلامی و مرکزی بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص می دهند.

برچسب ها: کلزا ، کشت پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار