۴۰۰ هزار تن پسته در داخل تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار تن پسته تولیدی در کشور، ۵۰ درصد در داخل مصرف می‌شود.

آقای محمدمهدی برومندی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار تن تولید پسته ایران، ۵۰ درصد آن مصرف داخلی دارد، از این رو سلامت تولید برای جامعه ایرانی و جامعه جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او بر اجرای قوانین سختگیرانه‌تر در راستای صادرات محصول پسته خبر داد و  گفت: اتحادیه اروپا اطمینان خاطر را داشته باشند که برنامه مدونی به منظور کمک به ارتقای سلامت محصول پسته اجرا  می شود.

برومندی ادامه داد: یک تقسیم کار، رصد و پایش و نظم سیستمی را طراحی کرده‌ایم که از مرحله تولید تا صادرات را شامل می‌شود.

به گفته او، پسته ایران قابل بازدید و رصد است و برای صادرات این محصولات شناسه تولید داریم.

برومندی گفت: عملیات به‌باغی، تغذیه باغات، مقابله با آفات و بیماری‌ها و مجموع این اقدامات برای تولید محصول باکیفیت در باغات ایران قابل رصد است.

او ادامه داد: فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی کشور در واحدهایی انجام می‌شود که مطابق استانداردهای لازم بوده و از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود.

معاون امور باغبانی گفت: واحدهای تولیدی که در مرحله تولید، فرآوری و صادرات مشکل داشته باشند تا زمانی که استانداردهای لازم را کسب نکنند از مراحل صادرات محصول و ارایه به بازار داخلی و صادرات حذف خواهند شد.

او افزود: امسال به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، محصول پسته کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

برومندی ادامه داد: ما از دستورالعمل‌های موجود رصد و پایش سلامت محصول فراتر رفته و تمامی مراحل توسط سازمان غذا و دارو نظارت و آزمایشات قبل صادرات را تشدید خواهیم کرد.

معاون امور باغبانی گفت: ما آمادگی کامل برای بازدید هیئت اروپایی از روند تولید و صادرات پسته را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار