ورود ۲۷ هزار زائر افغانستانی به ایران

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد از ورود ۲۷ هزار زائر افغانستانی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.

علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد اظهار کرد: در روزهای منتهی به دهه پایانی صفر، تعداد ۲۷ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند و کار استقبال و پذیرایی از این زوار حسینی در سال ۱۴۰۲ پایان یافت.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد زائر حسینی از ششم تا بیستم شهریورماه وارد کشور شدند و در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، مورد استقبال قرار گرفتند.

وی ادامه داد: زائران حسینی از مناطق مختلف افغانستان‌ نظیر هرات، کابل، مزارشریف، قندهار، بامیان، هلمند، دایکندی، غور، پروان، قندوز و ارزگان بودند که از طریق ایران به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

فخاری بیان کرد: پایانه مرزی دوغارون و شهرستان تایباد از ماه ها قبل از اربعین، آماده پذیرایی و استقبال از زائران افغانستانی شده بودند و بیش از ۲۰ نهاد مردمی، دولتی و نظامی در این امر فعالیت داشتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: تعداد هشت غرفه در حسینیه شهید سلیمانی به زوار خدماتی مانند درمان، پذیرایی با سه وعده غذایی، سرگرمی کودکان، امداد و نجات، پاسخگویی به سوالات شرعی، امانات و توزیع سیمکارت ارائه می دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون مستقر می شدند و زائران تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل می کردند.

فخاری گفت: آنچه امسال در این بین نمود بیشتری داشت، خدمت رسانی ۲۹ نفر از مهاجران افغانستانی مقیم مشهد بود که اغلب کار ساماندهی و پذیرایی از هموطنانشان را برعهده داشتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد خاطرنشان کرد: استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با نگاه وجود اشتراکات فرهنگی و دینی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات در سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار