صید و صیادی از محورهای اساسی توسعه و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان است

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: صید و صیادی از محورهای اساسی توسعه و اشتغال پایدار در سطح استان بوده که استمرار این پایداری در اشتغال و توسعه نیازمند حمایت همه چانبه از قشر پرتلاش جامعه صیادی است. ‎

عطاءاله رئیسی با پرداختن به مسائل و مشکلات جامع صیادی گفت: بدون شک رسیدگی به مشکلات جوامع صیادی موجب توسعه و رونق صید و صیادی و افزایش رضایتمندی فعالان در این عرصه و تقویت منابع درآمدی شرکتهای تعاونی می‌شود. ‎

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در راستای رسیدگی به مهمترین مسائل و مشکلات جوامع صیادی و رفع آنها اظهار کرد: رفع مشکل لایروبی اسکله رمین، عقد قرارداد جدید و تعیین پیمانکار برای شروع عملیات لایروبی و همچنین لایروبی اسکله هفت تیر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان، توسعه و احداث بندر صیادی توریستی تیس توسط سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ‎مشکل موافقت اصولی قایق‌های صیادی با توجه به تصویب مهلت یک‌ساله تبدیل موتورهای دو زمانه به چهار زمانه در هیئت دولت، تعداد ۳۰۰ فقره موافقت اصولی که قبلا صادر شده بود تا تاریخ ۱۰ اسفندماه سال جاری به منظور دریافت پروانه بهره‌برداری صید تمدید شد.

رئیسی اذعان کرد: ‎پیگیری لازم در خصوص عضویت تمامی شناورهای صیادی در یکی از شرکت‌های تعاونی صیادی در حال انجام است. ‎

‎ ‎وی گفت: انعکاس درخواست صیادان مبنی بر تعدیل تعرفه‌های ابلاغی در سال جدید به سازمان شیلات ایران در دست اقدام و پیگیری لازم جهت تخصیص مجوز به شناورهای فاقد مجوز کلاس لنج نیز در حال انجام است.

برچسب ها: صید و صیادی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار