زیرساخت‌های فرهنگی بنیاد شهید به متخصصان مردمی سپرده شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید در سراسر کشور از زیرساخت‌های فرهنگی خوبی برخوردار است که تجهیز و سپردن ان‌ها به گروه‌های متخصص مردمی در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

سید محمدصادق هاشمی در حاشیه آیین افتتاح نگارخانه ایثار فارس گفت: یکی از مسیر‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد پایگاه‌های فرهنگی بنیاد شهید است و چنین پایگاه‌هایی در سراسر گشور در مجتمع‌های ایثار یا جوار گلزار‌های شهدا ایجاد شده است.

او افزود: یکی از اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی تحصصی مانند کتابخانه‌های تخصصی و نگارخانه‌ها است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: در سراسر کشور زیرساخت‌ها و مراکز فرهنگی بسیاری وجود دارد، اما چنانکه باید در اختیار فعالان فرهنگی و گروه‌های مردمی خودجوش و متخصصان امر سپرده نشده است.

هاشمی عنوان کرد: یکی از عمده‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید در این دوره در دسترس قرار دادن زیرساخت‌های فرهنگی موجود برای تشکل‌های مردمی و گروه‌های فرهنگی خودجوش است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: زیرساخت‌های موجود در جوار گلزار‌های شهدای مراکز استان‌ها نیازمند توسعه و تجهیز است که امسال و سال آینده در درتور کار قرار دارد.

او درباره چاپ و انتشار کتاب با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۴ کتاب فاخر در این حوزه از سوی بنیاد شهید منتشر یا تجدید چاپ شد.

هاشمی پیش‌بینی کرد: امسال شمار کتاب‌های تجدید چاپی و ترجمه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از سال گذشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار