ظرفیت تولید آبزیان در لرستان به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند

معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: تا پایان دولت سیزدهم، ظرفیت تولید آبزیان در این استان به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.

سیروس ابراهیمی اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارساله برای بخش آبزی‌پروری لرستان، تا پایان دولت سیزدهم، ظرفیت تولید آبزیان در استان باید به دوبرابر افزایش یابد.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی لرستان، آبزی‌پروری است و به‌واسطه داشتن رودخانه‌های فراوان، طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر آبزی‌پروری در این استان بوده‌ایم.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به بازدید از واحدهای آبزی‌پروری لرستان، بیان کرد: با بهره‌برداری از واحدهای آبزی‌پروری در دست تکمیل «چم چیت» دورود، «سپیددشت» و «عمارت»، حدود ۹ هزار تن در سال به ظرفیت تولید آبزیان استان افزوده خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت صادرات آبزیان استان، عنوان کرد: استان لرستان علاوه بر تأمین ماهی موردنیاز خود می‌تواند صادرکننده ماهی به سایر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه باشد.

وی عمده تولید ماهیان گرمابی استان در ۲۰ مجتمع پرورشی سایت «تنوردر» بخش «سیلاخور» شهرستان دورود صورت می‌گیرد و این مجتمع‌ها توان تولید چهار گونه ماهی از جمله کپور معمولی، آمور و فیتوفاگ را دارند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، ادامه داد: میزان تولید این مجتمع‌ها در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۲ و نیم‌درصدی، ۲۲ هزار و ۹۹۹ تن بوده است.

ابراهیمی، افزود: در حال حاضر استان لرستان ظرفیت تولید ۳۲ هزار تن‌ماهی را دارا است که ۲۶ هزار تن از این مجموع، سردابی و شش هزار تن هم گرمابی و طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.