فرماندار مریوان:

تامین آب اراضی پایاب سد گاران گامی مهم درحفظ منابع آبی و اشتغال است

احمدی گفت: بالغ بر ۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد گاران متصل به سامانه آب سدگاران هستند که اتفاق بزرگی درحفظ منابع آبی و اشتغال کشاورزی است.

 اسماعیل احمدی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان اظهار داشت: رویکرد دولت در استان و شهرستان قابل تقدیر است و علیرغم وضعیت نامناسب و معضلاتی که از گذشته باقی مانده بود اما بسیاری از آن‌ها اکنون حل شده اند و با توجه به کمبودها عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کرده است.

 فرماندارمریوان تصریح کرد: در سطح شهرستان اتفاقات خوبی در راستای حل مشکلاتی که از قبل دامن گیر بوده و صورت گرفته که پایاب سد گاران یکی از این پروژه‌های معطل مانده بود که حل این موضوع اتفاق بزرگی در حوزه‌های مختلف، از جمله اشتغال جوانان بود که هنوز بخشی از کشاورزان برایشان باورپذیرنیست.

او ادامه داد: بالغ بر ۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد گاران در قالب نواحی چهارگانه متصل به سامانه آب سدگاران هستند که اتفاق بزرگی در حفظ منابع آبی و اشتغال کشاورزی است.

احمدی تاکید کرد: تملک اراضی پایانه مرزی باشماق برای ما کارگزاران هم یکی از مشکلاتی بود که حل آن بسیارمشکل بود، ولی باتلاش و همکاری دولت و قوه قضاییه در شهرستان و استان این اتفاق بزرگ افتاد.

فرماندار مریوان افزود: تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ فقط ۷هکتار از اراضی مرز باشماق در اختیار دولت بود، اما اکنون با خیال آسوده اعلام میکنیم اراضی مرز باشماق به تملک دولت درآمده که کارمهم و تاثیرگذار در اقتصاد منطقه است.

احمدی‌ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهویه و برق تونل‌های سه گانه مسیرسنندج_مریوان بویژه تونل موسوم به باغان، از مطالبه‌های مهم مردم بود که اکنون با اعتباربالغ بر۳۰۰میلیارد تومان برروی سامانه تعیین پیمانکاری دولت قرار گرفته و منتظر تعیین تکلیف پیمانکار میباشد، که ان شاءالله بزودی اتفاق خواهد افتاد و این مطالبه مردم هم برآورده خواهد شد.

او افزود: ۱۲ تقاطع راه فرعی روستایی منتهی به راه اصلی، با اعتبار۶۳ میلیارد تومان برروی سامانه پروژه‌های عمرانی دولت در راستای تسهیل و ایمن سازی تردد‌ها قراردارد که این اتفاق توسعه روستا‌ها را درپی خواهد داشت.

فرماندار مریوان تحول رویکرد دولت درسطح ملی و استان را زیربنا و تسهیلگر مسایل خواند و افزود: اعتبارات شهرستان سال قبل ۱۹۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۵۷ میلیارد ارتقاء یافته که در کل، اعتبارات شهرستان ۴۶٪ نسبت به پارسال افزایش یافته است.

او اظهار کرد: باتوجه به وجود معظلات عدیده در شهرستان در تقسیم اعتبارات به بخش‌های مختلف دچار مشکل هستیم، اما باتوجه به اینکه مسایل مهمتر اولویت باشند اعتبارات را اختصاص دادیم. 

احمدی تشریح کرد: راه‌های روستایی از مهمترین معضلات شهرستان است و بیشترین حجم اعتبارات شهرستان را معادل ۱۹ درصد در اختیار این بخش قراردادیم که  نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: حوزه آبفا از دیگر بخش‌های مهم است که به آن توجه داشته ایم و اعتبارات این بخش ۱۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است و در مجموع ۱۳ درصپ ازاعتبارات شهرستان جهت رفع معضلات آب و فاضلاب به این حوزه اختصاص یافته است.

فرماندارمریوان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش اذعان کرد: انصافا این حوزه درشهرستان زنده، پویا وفعال است و مابعداز ناحیه یک سنندج با تعداد ۴۵ هزاردانش آموز و ۳۵۰۰ همکار فرهنگی مهم‌ترین آموزش و پرورش استان هستیم و ۱۰٪از اعتبارات شهرستان را به این بخش اختصاص داده ایم.

او افزود: حوزه‌های دیگری که بودجه شهرستان به آن‌ها اختصاص یافته، جهادکشاورزی با اعتبار ۶ درصد ورزش و جوانان درصد، میراث فرهنگی ۳ درصد می‌باشد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وصداوسیما هم نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته اند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود، از مردم نجیب وشریف مریوان جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین در این شهر تشکر و اظهار کرد: خوشبختانه در طول این ایام مورد سوءاجتماعی که باعث برهم زدن نظم عمومی شود نداشته  و تمام زائران با سلامت کامل نزد خانواده‌های خود برگشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.