تولد ۲۷ نوزاد درون آمبولانس به همت تکنسین‌های اورژانس زاهدان

از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ نوزاد توسط تکنسین‌های اورژانس در آمبولانس به دنیا آمدند و ۲ بیمار دچار سکته، با انجام احیای قلبی ریوی به زندگی بازگشتند.

  علی عبدالرزاق نژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم زاهدان گفت: واحد‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال تاکنون با انجام ۲۷ مورد عملیات زایمان در داخل آمبولانس تا پیش از رسیدن به بیمارستان، جان مادر و نوزاد را نجات دادند.
 
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی این تلاشگران، با اقدامات موثر و احیای قلبی به موقع، به ۲ بیمار دچار سکته، زندگی دوباره بخشیده اند.
 
دکتر عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون همکاران من ۳۰۱۶۵ مرتبه جهت امدادرسانی به بیماران در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعزام شده اند.
 
گفتنی است: اور‍ژانس پیش بیمارستانی زیر مجموعه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی است و وظیفه آن رسیدگی به موارد فوریت‌های پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اور‍ژانسی می‌باشد.
 
مددجویان، بیماران و مصدومان انواع حوادث مترقبه یا غیر مترقبه، در صورت نیاز می‌توانند با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کرده و از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار