پخش روزانه ۱۲۸ ساعت برنامه از حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی گفت: با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و رسانه ملی، روزانه ۱۲۸ ساعت برنامه از حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر پخش خواهد شد.

محمدرضا موسوی‌کیا مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک ویژه برای پوشش برنامه‌های دهه آخر صفر گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر برنامه‌های متعددی از حرم مطهر رضوی بر روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌رود که در مجموع روزانه بیش از ۸۳ ساعت برنامه‌های ملی و بین‌المللی تلویزیونی و بیش از ۴۵ ساعت برنامه‌های رادیویی ملی و بین‌المللی در ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به صورت زنده و تولیدی از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

او با اشاره به تنوع بی‌نظیر حضور شبکه‌ها در دهه آخر صفر افزود: امسال برای اولین بار است که بیش از ۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی ملی و بین‌المللی با زبان‌های فارسی، عربی، اردو، ترکی استانبولی، آذری، هوسایی، اسپانیولی، انگلیسی و ... در این ایام از حرم مطهر رضوی به پخش برنامه می‌پردازند.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی ادامه داد: طی این ایام شبکه یک سیما با برنامه‌های توحیدخانه، حسینیه ایران و پخش سخنرانی مذهبی و همچنین گزیده‌ای از مستند آستان جانان با روایت محمد دلاوری میزبان دلدادگان اهل بیت (ع) خواهد بود.

موسوی‌کیا بیان کرد: شبکه دو سیما با ویژه برنامه حسینیه حرم و سخنرانی مذهبی و شبکه سه سیما با پخش گزیده‌هایی از مراسم حرم مطهر رضوی، روضه صبحگاهی با عنوان ضیافت دوست، ویژه برنامه سمت خدا، مخاطب خاص و پخش مستند همراه مخاطبان خود خواهد بود.

او تصریح کرد: ویژه برنامه شیوه از شبکه ۴ سیما و ویژه برنامه‌های تا نیایش، سدره و گلچینی از مراسم حرم مطهر رضوی از شبکه ۵ سیما بر روی آنتن خواهد رفت.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تاکید کرد: شبکه قرآن و معارف سیما نیز با ویژه برنامه منم بچه مسلمان ۲، آرام جان‌ها، کرسی تلاوت و پوشش مراسم حرم مطهر رضوی مخاطبان خود را مهمان این آستان نورانی خواهد کرد.

موسوی‌کیا اظهار کرد: شبکه افق سیما با پخش ویژه برنامه تکیه و پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی، شبکه پویا با ویژه برنامه سفره خدا و منم بچه مسلمان ۲، شبکه سلامت با مستند دارالشفا، مثبت سلامت و یا شافی از حرم مطهر رضوی اقدام به پخش برنامه می‌کنند و مستند گره یا شفا یافتگان از شبکه‌های آی فیلم، تماشا، قرآن و معارف سیما و شبکه یک بر روی آنتن می‌رود.

او افزود: مراسم‌های حرم مطهر رضوی در رواق حضرت امام خمینی (ره) و مراسم‌های شاخص حرم مطهر رضوی در صحن غدیر، حسینیه حرم در صحن قدس، آیین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) و آیین شام غریبان نیز به  صورت کلین در اختیار تمامی شبکه‌های ملی، بین‌المللی، استانی و فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی ادامه داد: شمس الشموس، سلام آقا، اقلیم هشتم، غریب الغربا، ایوان بهشت، حماسه واژه‌ها، ثامن الحجج، غریب طوس، نائب الزیاره، ایوان بهشت و انیس النفوس عناوین برنامه‌هایی هستند که از شبکه‌های برون مرزی و بین‌المللی بر روی آنتن می‌روند.

موسوی کیا بیان کرد: همچنین در این ایام رادیو اربعین، رادیو زیارت، رادیو معارف، رادیو صبا، رادیو فرهنگ، رادیو قرآن، رادیو تهران، رادیو جوان، رادیو گفتگو، رادیو ایران و رادیو‌های استانی اقدام به پخش برنامه و ارتباط با حرم مطهر رضوی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.