۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: امسال ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح های اشتغالزایی عشایر استان پرداخت شده است.

هوشنگ نورمحمدی بیان کرد: در راستای حمایت و اجرای طرح های توانمندسازی عشایر استان امسال ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح های اشتغالزایی حوزه دامپروری و توسعه گردشگری عشایری و صنایع دستی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴۴ طرح در استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: ۱۵ طرح از این تعداد در حوزه صنایع دستی و بوم گردی در جمعیت عشایری استان فعال شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان تاکید کرد: همچنین در حوزه طرح های اشتغالزایی بوم گردی عشایری و صنایع دستی و گیاهان دارویی امسال ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده است که با فعال شدن این طرح ها اقدامات خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های عشایر استان در راستای گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.

نورمحمدی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه دامپروری و تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به طرح های اشتغالزایی عشایر استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان امور عشایر کشور برای توانمندسازی عشایر چهار برنامه توسعه ای ارایه داده است، گفت: طرح های توسعه گیاهان دارویی، صنایع دستی ، اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز، توسعه گردشگری در مناطق عشایری در دستور کار این سازمان قرار گرفته که خوشبختانه حمایت های خوبی نیز از عشایر استان انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر لرستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جامعه عشایری استان گفت: اگرچه عشایر با ظرفیت ۱۴ هزار خانوار پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل می دهند، اما نقش مولدی در تامین مواد لبنی و پروتئینی استان دارند.

نورمحمدی افزود: عشایر استان سالانه ۱۲ تن عسل، ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، یک هزار تن پشم و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار