اوکراین مدعی شد: ۲۶ پهپاد شاهد ایرانی را در آخرین حمله روسیه سرنگون کردیم

نیروی هوایی اوکراین از سرنگونی ۲۶ پهپاد شاهد ایرانی در حملات جدید روسیه به کی‌یف خبر داد.

نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه با ۳۳ فروند پهپاد از نوع "شاهد" ایرانی به کی‌یف حمله کرد که پدافند هوایی اوکراین ۲۶ فروند از این پهپاد‌ها را سرنگون کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرگئی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف در شبکه اجتماعی اعلام کرد: ارتش روسیه با پهپاد از نوع "شاهد" به کی‌یف حمله کرده است.

وی با بیان اینکه پهپاد‌ها از جهات مختلف به صورت گروهی وارد کی‌یف شدند، ابراز داشت: بیش از ۲۰ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی منهدم شد.

وی اذعان داشت: بر اثر سقوط قطعات پهپاد‌ها در نقاط مختلف شهر، یک نفر مجروح شد و ساختمان‌ها، خودروها، خطوط برق و جاده‌ها آسیب دیدند.

کاخ سفید بار‌ها با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران در ارتباط با جنگ اوکراین مدعی شد که روسیه از پهپاد‌های ایرانی استفاده کرده است و همکاری نظامی آن با تهران به نظر در حال افزایش است.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین ادعا کرد که مسکو به مواد خام از ایران برای احداث کارخانه پهپادسازی دست یافته که ممکن است تا یک سال دیگر وارد چرخه فعالیت شود.

این مقام دولت بایدن در ادامه مدعی شد که روسیه، همکاری دفاعی بی سابقه‌ای را به ایران پیشنهاد کرده که شامل موشک‌ها و تجهیزات الکترونیک و دفاع هوایی می‌شود.

جان کربی همچنین در ادعایی پوچ، اتهام دریافت صد‌ها پهپاد انتحاری و تجهیزات از سوی روسیه برای به کارگیری علیه اوکراین را مطرح کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
کنتور که نمی ندازه بگو ۱۲۶ تاش را سرنگون کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
۱۴۴ حمله اوکراین در روسیه خنثی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد اوکراینی ساخت آمریکا، غرب، ترکیه و اسرائیل را در نزدیکی کریمه منهدم کرد
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۵:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اردوغان: ترکیه خواهان آرامش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است
و این در حالی است که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به همراه نیروهای ترکیه با پهپادهای ساخت ترکیه و اسرائیل در قره باغ کوهستانی نظامیان ارمنستان را قتل عام کردند.
Germany
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
بابای اشغالگر رو هم درمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۴:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
دلیل و علت سکوت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مورد دخالت و مداخله دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم دشمنان درجه یک ملت ایران در امور داخلی ایران و اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به حکومت، نظام جمهوری اسلامی، دولت و سایر مسئولان چیست؟ و پس چرا هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در اوکراین نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
کره جنوبی به اوکراین کمک مالی می‌کند
آخرین اخبار