دریافت گواهی استاندارد برای ۶ واحد خدمات گردشگری

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶ اقامتگاه بومگردی و سفره خانه سنتی در این استان گواهی استاندارد دریافت کردند.

 فرشید کرمی گفت:۶ واحد خدمات گردشگری استان شامل اقامتگاه‌های بومگردی و سفره خانه‌های سنتی گواهی استاندارد دریافت کردند.
 
معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری طبق ماده ۱۱ آیین نامه برای ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای درجه بندی این تاسیسات صادر می‌شود.
 
وی بیان کرد: کارشناسان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استاندارد‌های تعیین شده اقدام می‌کنند و واحد‌های خدمات دهنده گردشگری از جمله هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
 
کرمی ادامه داد: در صورت انطباق تاسیسات گردشگری با شاخص‌های تعیین شده، واحد‌های مذکور به کمیته درجه بندی معرفی می‌شود.
 
معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح استانداردسازی واحد‌های گردشگری در سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۲ واحد استانداردسازی و گواهی دریافت کرده اند که ۶ مورد آن در سال جاری بوده است.
 
کرمی با اشاره به اینکه ثبت ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و یک هزار و ۷۵۰ روستا با صد‌ها جاذبه، چون بافت‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای متنوع گوشه‌ای از ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان است گفت:سالانه سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن می‌کنند.
 
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.