احداث چهار باب انبار ذخیره و ایستگاه بارگیری غلات متصل به شبکه ریلی سراسری در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

چهار باب انبار ذخیره و ایستگاه بارگیری غلات بندر امام خمینی (ره) به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شوند.

ابوطالب گرایلو با اشاره به ضرورت افزایش حمل ریلی و توسعه آن به منظور تسریع در ارسال کالا‌های اساسی به بازار‌های مصرف گفت: به این منظور دو پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث چهار باب انبار ذخیره کالای اساسی و ایستگاه بارگیری ریلی غلات جمعا به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال و به ظرفیت در جای ۹۰ هزار تن احداث می‌شوند.

 

او با بیان اینکه این دو پروژه دارای شبکه ریلی به طول یک هزار و ۸۷۰ متر هستند، افزود: نصب ۴ عدد باسکول کامیونی و سه باسکول ریلی از جمله تجهیزات نصب شده در محل این پروژه‌ها از جمله ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌آید که جهت سهولت دسترسی به شبکه ریلی کشور احداث شدند.

 

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هدف از احداث این انبار‌ها را افزایش ظرفیت انبارش استاندارد کالا‌های اساسی، توسعه حمل و نقل ریلی و امکان افزایش ظرفیت پذیرش و پهلوگیری کشتی‌ها در بندر عنوان کرد.

 

 آقای گرایلو ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از این پروژه‌ها، حمل ریلی غلات در بندر امام‌خمینی (ره) افزایش یافته و علاوه بر فراهم آوردن زمینه فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه، الزامات پدافندغیرعامل در ایجاد شبکه جایگزین حمل و نقل کالای اساسی در منطقه نیز فراهم می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.