موکب امام رضا(ع) پذیرای بیش از ۴۴ هزار زائر اربعین در کربلا بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این اداره کل با برپایی موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا به مدت ۱۰ روز که هزینه های آن از عواید بیش از ۱۰۰ موقوفه مرتبط و کمک خیرین تأمین شد میزبان بیش از ۴۴ هزار زائر امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این موکب از تاریخ پنج تا ۱۴ شهریور ماه در شهر کربلا برپا شد و میزبان زائران زن و مرد از اقصی نقاط کشور با ارائه خدماتی شامل اطعام، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، توزیع یخ، خدمات پزشکی و دارویی بود.

او افزود: در کنار این خدمات مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسایل شرعی به همراه برپایی حلقه‌های معرفت در محل موکب امام رضا (ع) ویژه زائران اجرا شد و در این مدت چهار هزار و ۴۶۱ نفر از خدمات پاسخگویی به مسایل شرعی و مشاوره بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به توزیع بیش از ۲۲ هزار اطعام در سه وعده غذایی در بین زائران ادامه داد: در این بازه زمانی پذیرایی از ۴۴ هزار و ۲۶ نفر و اسکان هشت هزار و ۱۶۵ نفر انجام شد و ۸۲۶ نفر نیز از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند.

احمدزاده بیان کرد: با استقرار نانوایی سیار موکب امام رضا (ع) در کربلا، ۵۶ هزار و ۵۳۰ قرص نان صلواتی پخت و بین زائران و سایر موکب‌ها توزیع شد.

او تصریح کرد: امسال در ابتکاری جدید با اعزام کارخانه یخ و استقرار آن در جوار حرم امام علی (ع)، هزار و ۵۰۰ قالب یخ بین مواکب خدمت رسان به زائران توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که پیاده روی اربعین جلوه‌ای از جامعه آرمانی و تمدن نوین اسلامی را به نمایش در می‌آورد تاکید کرد: این سیل جمعیت حاضر در پیاده روی اربعین، وقتی کنار هم قرار می‌گیرند و به حرکت در می‌آیند موجب می‌شود تا همه به فکر کمک به دیگران و ارائه خدمت باشند، هیچ کسی دنبال منیّت و اسم نیست و همه قصد دارند علاقه خود را به سیدالشهدا نشان دهند.

احمدزاده اظهار کرد: جامعه‌ای که همه برای خدمت به زائران امام حسین (ع) سبقت می‌گیرند و نمی‌پرسند شما اهل کجایی و شغل و موقعیت اجتماعی تو چیست؟ همین که احساس می‌کنند زائر امام حسین (ع) هستی تمام دارایی خود را به پای تو می‌ریزند و در این ایام یک جامعه آرمانی و اسلامی به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

او افزود: در موکب‌های عراقی همه تکریم می‌شوند و با تمام وجود خدمت و احترام می‌کنند و این یعنی احترام به سیدالشهدا و ایثار و شهادت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در این بین موکب‌های مختلفی شکل گرفت و خدمتگزاران فراوانی با بذل مال، وقت و انرژی، جلوه‌هایی از جامعه آرمانی اسلامی را به نمایش گذاشتند و امیدواریم این حرکت پرخروش و پرشور منجر به ظهور حضرت مهدی (عج) شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.