شهردار بجنورد:

احداث فضایی در بجنورد برای اجرای تعزیه

 شهردار بجنورد از دستور کار قرار گرفتن  فضایی در شهربازی برای اجرای  برنامه ها و مراسمی هم چون  آیین زورخانه ای، اجرای تئاتر یا تعزیه خبر داد.

شهردار بجنورد  گفت: وظیفه شهر در حوزه  فرهنگی و اجتماعی کلی است و از این روی باید هم راستا و همراه با متولیان فرهنگی و اجتماعی حرکت کند که به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می کنند. 

کشمیری  با اشاره به این که در حوزه فعالیت های فرهنگی ادارات فرهنگی متولی اصلی هستند و در برگزاری این رویداد ملی نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم و نقش اصلی را عهدا دار است ،  افزود: شهرداری  در همراهی با دستگاه های متخصص از تبلیغات محیطی و امکانات شهر استفاده کرده و در این راستا کنار تبلیغات محیطی، چند دستگاه اتوبوس را در اختیار برگزار کنندگان این رویداد، در قرار داده است. 

شهردار بجنورد گفت: اگر دستگاه های متولی در هر زمانی اقدام به برگزاری رویدادهایی از این دست کند و یا برای اجرای تعزیه  گام بردارد، شهرداری درکنار دستگاه های متولی و متخصص قرار خواهد گرفت.  

او از این که  شهرداری در نظر دارد تا  فضایی  را شبیه گودباستانی  در شهربازی بجنورد احداث کند، اظهارداشت: به طور قطع این بستر و ظرفیت  ایجاد می شود تا شاهد اجرای برنامه ها و مراسمی مثل آیین زورخانه ای، اجرای تئاتر یا تعزیه باشیم. 

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شانزدهم تا نوزدهم ماه جاری به میزبانی خراسان شمالی و با حضور ۲۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی در بخش تعزیه برگزار می شود.

برچسب ها: تعزیه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.