زلنسکی: برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم

رئیس جمهور اوکراین گفت: با وجود جنگ آمادگی داریم تا انتخابات را برگزار کنیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز جمعه اعلام کرد این کشور با وجود جنگ آمادگی دارد انتخابات را ساماندهی کند.

براساس گزارش فرانس ۲۴، زلنسکی در این خصوص گفت: «من برای انتخابات آماده‌ام. منظورم این است که اگر لازم باشد ما آماده‌ایم. من طرفدار این مسئله ام که باید از ناظران بین المللی (در انتخابات) استفاده کرد.»

او همچنین در ادامه سخنان خود با شکایت از کندی ارسال مهمات کشورهای غربی به اوکراین تایید کرد برتری هوایی روسیه باعث کندی یا متوقف شدن ضد حمله اوکراین می‌شود. زلنسکی که خواستار تسلیحات قدرتمند و دوربرد بیشتر شد، گفت: اگر ما در آسمان نباشیم و روسیه باشد، ما را از آسمان باز می دارند. آنها ضد حمله ما را متوقف می کنند. او افزود که تحویل تسلیحات به کی‌یف و دور جدید تحریم ها علیه روسیه پیچیده و کندتر شده است.

وی در ادامه گفت: جنگ در حال کند شدن است. این درست است، ما این را می‌دانیم. همه فرآیندها سخت‌تر و کندتر می‌شوند: از تحریم‌ها تا تحویل سلاح. اگر ارتش کی‌یف سلاح‌های قوی‌تری دریافت کند، ضد حمله سه ماهه اوکراین دستاوردهای سریع‌تری در جنوب و شرق خواهد داشت.

او همچنین به مردن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر اشاره کرده و گفت: زمانی که از پریگوژین از آسمان سقوط کرد، کسی در اوکراین سوگواری نکرد. این به معنای یه تروریست کمتر برای‌ ما بود. مرگ پریگوژین «قطعا نکته مثبتی» محسوب می‌شود چراکه روسیه در پشت مزدوران گروه واگنر پنهان شده بود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
انتخابات باید در مورد صلح یا جنگ باشه
آخرین اخبار