خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی علیه زائران اربعین در عراق

نیرو‌های امنیتی عراق امروز فاش کردند یک عملیات تروریستی که با هدف آسیب زدن به امنیت زیارت اربعین برنامه‌ریزی شده بود را خنثی کرده است.

سرویس امنیت ملی عراق امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور تامین امنیت مراسم زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) یک سری عملیات اطلاعاتی و میدانی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در ادامه بیانیه سرویس امنیت ملی عراق آمده است: «نتیجه این عملیات خنثی کردن یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن زائران بود که باعث سرنگونی یک شبکه تروریستی متشکل از پنج عضو در استان دیالی شد.»

این سرویس افزود: در این عملیات حجم انبوهی از تجهیزات در الانبار کشف و ضبط شد که توسط عناصر تروریستی به یکی از مناطق صحرایی مجاور استان کربلای مقدس منتقل شده بود. طی گشت‌های میدانی فشرده‌ای که توسط یگان‌های امنیت سرویس انجام شد ۷۲ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در استان کربلای مقدس کشف و ضبط شد. ما تصمیم گرفتیم این مقادیر را کنترل کنیم تا از سوء استفاده و توزیع آن بین زائران جلوگیری کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ۳۱ نفر متهم به ترویج جنبش‌های مذهبی افراطی دستگیر شدند که هزاران اعلامیه تحریک آمیز در استان‌های بغداد، کربلا، بابل، دیوانیه و مثنی در اختیار داشتند.

پیش از این منابع عراقی تایید کردند محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شخصا عملیات تامین امنیت زیارت اربعین را پیگیری می‌کند و این عملیات تا خروج آخرین زائر از عراق ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار