توجه به آرمان‌های امام حسین (ع) عظمت اربعین را دوچندان می‌کند

امام جمعه گرگان از نپرداختن رسانه‌های غربی به موضوع اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین و کم اهمیت جلوه دادن آن انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان به زیارت امام حسین (ع) رفتند، اما رسانه‌های غربی یا اصلا به این موضوع اهمیتی ندادند و اگر هم پرداختند در حد اجتماع مسلمانان جهان برای زیارت نوه پیغمبر بود.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی گفت: مراسم بزرگ اربعین نشان داد امام حسین پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

او افزود: آرمان‌های امام حسین و هدف‌های امام حسین (ع) مانند عدالت و حق طلبی، مبارزه با ظلم و کرامت انسانی مهم هستند و عظمت اربعین را دوچندان کرده اند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: سیره زندگی سیدالشهداء یک دانشگاه است که نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای تمام انسان‌های جهان و تمام کسانی که اهل بینش باشند راهگشاست.

وی با اشاره به عظمت و شکوه حضور میلیونی زئران در مراسم اربعین امسال افزود: این شور و اشتیاق و حضور مردم که حتی آن را در مناسک حج هم نمی‌توانیم ببینیم نشان می‌دهد امام حسین پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور این حادثه را اتفاقی عجیب در تاریخ ایران قلمداد کرد و گفت: در آن روز‌ها انقلابی‌ها هم فکر نمی‌کردند پیروز شوند، اما صدور بیانه‌ی حضرت امام که در آن رژیم شاهنشاهی جنایتکار و ظالم خوانده شده بود روح امید را در دل مردم دمید و آن‌ها دوباره به نهضتشان ادامه دادند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همچنین با گرامیداشت نوزدهم شهریور سالروز شهادت آیت الله طالقانی از اولین ائمه‌ی جمعه کشور گفت: ایشان از علمای حوزه و اهل علم و فضل بودند که از همان دوران جوانی به مخالفت با رضان خان و پسرش محمدرضا شاه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.