امام جمعه بافق:

وظیفه اربعینی‌ها تکمیل رسالت پیامبر (ص) است

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: هدف اربعین، تکمیل رسالت نبوی است و ما امروز باید در تحقق پیام غدیر یعنی حاکمیت خدا سهیم باشیم.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: اتمام و تکمیل بیعت پیامبر (ص) و جریان غدیر، از وظایف اربعینی‌ها است. 

او افزود: تکمیل غدیر به فضل اربعین به این است که صبح ظهور فرا برسد و ندای مهدی فاطمه (عج) در جهان بپیچد و آن روز است که ولایت در محوریت و در جایگاه اصیل و رفیع خود می‌درخشد. 

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: اربعین یک نظام تربیتی است که جا دارد پژوهشکده‌ها در این باره در زوایای مختلف، مشغول تحقیق و پژوهش شوند. 

او ادامه داد: مکتب اربعین یعنی مکتبی که برخلاف تمامی مکتب‌های دنیا به دنبال خوراندن به دیگران است و به جای به خدمت گرفتن بیت المال، به دنبال خدمت به دیگران است

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: در اربعین خدمت می‌کنند و منت می‌پذیرند و این فرهنگ اربعین است و اربعین عظمتی است از خلوص و خدمت عاشقانه که خدای متعال در قلوب انسان‌ها برای یک هدف تربیتی قرار داده و آن ولایت پذیری و حاکمیت خدا است. 

او گفت: اگر اربعین در فرهنگ خانواده‌ها، سیاست و تعلیم و تربیت بیاید، تحول آفرین است. 

سعادت‌فر بیان کرد: امروز فضای رسانه‌ای بسیج شده است تا دل‌های ما را با مسیر مستقیم یعنی راه اربعین زاویه دهد و اراده‌های قوی لازم است تا در برابر این فتنه‌ها مقاومت کنیم. 

او افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب اگر مقاومت کردید، آن وقت قله را فتح می‌کنید و قله، حاکمیت دین خدا و حق و رسیدن به مقصود یعنی تکامل انسان و کمال بشری، است. 

امام جمعه بافق گفت: برخی آمدند به جای تشویق مسئولان به حمایت از موکب داران حرف‌هایی خلاف بصیرت زدند و معلوم است اینان همچنان با افکار پوسیده اصلاح طلبان زندگی می‌کنند. 

او بیان داشت: در شهرستان می‌گویند به چه علت باید از عوارض ۲ درصد به موکب‌ها کمک شود و این چه وجه شرعی دارد. 

سعادت‌فر تصریح کرد: ۲۰ درصد از این ۲ درصد عوارض بر اساس دستور استاندار، باید در کار‌های فرهنگی هزینه شود و چه کار فرهنگی مهم‌تر از اربعین، ترویج فرهنگ آن و حمایت از موکب داران است. 

او خاطرنشان کرد: این افراد معنای کار فرهنگی را نفهمیدند و نفهمیدند کارخانه انسان سازی و تربیت، همین اربعین است. 

خطیب جمعه بافق گفت: این پول اگر تخصیص پیدا می‌کرد، قرار نبود برای پذیرایی هزینه شود و قرار بود برای ستاد بحران شهرستان، قطعاتی مثل ژنراتور برق و کولر و... خریداری تا در مواقع بحران استفاده شود و علاوه بر آن در ایام اربعین هم موکب‌ها از آن‌ها استفاده کنند. 

او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید به سمتی برویم که به جای نظام بانکی تحمیلی بر فقه، یک نظام بانکی مبتنی بر فقه پویای شیعی داشته باشیم. 

سعادت‌فر گفت: امروزه نظام‌های بانکی با کلاه شرعی گذاشتن و توجیه شرعی، کار‌های خود را پیش می‌برند که اینگونه نظام بانکی اسلامی تولید نمی‌شود. 

او تصریح کرد: محصول نظام بانکی بدون مبتنی بر فقه شیعی، می‌شود مال حرام و محصول مال حرام خانواده بی بصیرت و جامعه‌ای است که مدافع شعار زن، زندگی و آزادی و بدون غیرت دینی است. 

خطیب جمعه بافق از مردم شهرستان برای برگزاری مراسم‌های ایام محرم و صفر و از موکب داران در مسیر نجف و کربلا و موکب داران پیاده روی جاماندگان در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.