ولیعهد کویت به چین سفر خواهد کرد

مقامات کویت و چین در حال آماده سازی و هماهنگی برای سفر آتی ولیعهد کویت به پکن هستند.

احمد فهد الاحمد الصباح، وزیر دفاع کویت و تعدادی از وزرا برای گفتگو درباره ترتیبات سفر ولیعهد کویت به چین به پکن سفر خواهند کرد. در همین راستا شیخ احمد فهد آل احمد الصباح با ژانگ جیانوی، سفیر چین در کویت دیدار و گفتگو کرد. 

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) تایید کرد که شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، معاون امیر و ولیعهد کویت اواخر سپتامبر امسال به چین سفر خواهد کرد. در این دیدار مقدماتی، هیاتی از کویت به ریاست وزیر دفاع و وزرای نفت، امور خارجه، دارایی و تجارت به منظور هماهنگی برای سفر آتی ولیعهد کویت با مقامات چین گفتگو کردند. 

حجم مبادلات تجاری بین کویت و چین در سال ۲۰۲۲ بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین به ۳۱ میلیارد دلار رسیده است. به گزارش روزنامه کویتی الرای، ژانگ جیانوی، سفیر چین در کویت ابراز امیدواری کرد که این کشور در حاشیه خلیج فارس در سال‌های آینده به گروه بریکس بپیوندد.

 چین از کشورهایی است که با منطقه خلیج فارس روابط سنتی و دیرینه داشته و به ویژه بعد از دهه هفتاد که سیاست برونگرایی را برگزید، بر اساس استراتژی جدید «اصلاح و پیشرفت» خواهان دوستی و گسترش مناسبات اقتصادی و بازرگانی با همه کشورها و همزیستی مسالمت آمیز با این منطقه شد. طی سال اخیر نیز چین نقش فعال تری در غرب آسیا بازی کرده و آمریکا را در این منطقه به چالش کشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار