تداوم فعالیت سامانه فصلی و مواج بودن آب‌های هرمزگان

امروز با تداوم فعالیت سامانه فصلی، ناپایداری‌های وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛در ساعات صبح تا ظهر امروز  دریا با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد در محدوده دریای عمان و شرق تنگه هرمز طی این ساعات به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

طی این مدت، با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی اجتناب کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت بپذیرد.

از ساعات بعدازظهر امروز از شدت باد در مناطق دریایی کاسته خواهد شد. وزش باد جنوب شرقی در ساعات صبح تا ظهر فردا نیز (با شدت کمتری نسبت به امروز) پدیده غالب در مناطق دریایی بویژه شرق تنگه هرمز خواهد بود.

 در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، با توجه به رشد ابر، در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی و صاعقه در ارتفاعات وجود دارد لذا توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و نیز صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

در ساعات عصر تا اوایل شب، احتمال افزایش ابرناکی و افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاهی گردوخاک در مناطق ساحلی و دریایی دور از انتظار نخواهد بود. در ساعات صبح فردا نیز در سواحل و جزایر مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

نوسانات دمایی طی روز‌های آینده تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.