وضعیت بحرانی کال زرکش مشهد بعد از چند سال وقفه سامان یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: وضعیت بحرانی کال زرکش که چندین سال محل تجمع زباله و بسیاری از معضلات اجتماعی شده بود سامان یافت.

رضا موسوی نیا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌های مهم در دولت سیزدهم ساماندهی "کال زرکش" واقع در دهستان "طوس" در شمال غربی شهر مشهد است که به عنوان یکی از بزرگترین اقدامات طی ۲ سال گذشته توسط این نهاد مطرح بوده و هم اکنون عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و چند معضل و مشکل بزرگ در این منطقه را برطرف کرده است.

او افزود: وضعیت کال زرکش به نحوی بود که با کوچکترین بارندگی، سیل جاری می‌شد و خسارات زیادی را برای ساکنان در آن منطقه به وجود می‌آورد افزون بر این، این کال محل تجمع زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، افراد معتاد و آسیب زده اجتماعی و ظهور و بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی دیگر شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: دولت سیزدهم برای ساماندهی کال زرکش ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد که در قالب چهار مرحله در گستره یک کیلومتر در قالب ایجاد کانال بتنی سرپوشیده و پل، ۱۰۱ کیلومتر بنا و جدول‌گذاری و ۱۵ هزار مترمربع زیرسازی و روکش آسفالت در این منطقه هزینه شد.

موسوی نیا با اشاره به ملی بودن اعتبارات مربوط به ساماندهی کال زرکش بیان کرد: در قالب طرح مزبور فقط یک کیلومتر لایروبی و خاکبرداری و تعریض مسیر و جمع آوری حجم انبوهی از زباله از این کال انجام گرفت به طوری که به کلی وضعیت زیست محیطی و بافت کالبدی آن منطقه را تغییر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار