اولین رایزن سلامت ایران در عراق مستقر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در بغداد پایتخت عراق خبر داد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران در دیدار با صالح الحسناوی وزیر بهداشت و درمان عراق گفت: نخستین رایزن سلامت ایران در بغداد مستقر شده است.

وزرای بهداشت ایران و عراق، همچنین در این دیدار تفاهم نامه همکاری میان شرکت دانش بنیان دو کشور در حوزه سلامت امضا کردند و مقرر شد این توافق‌ها با محوریت دانشگاه سبطین در کربلا و با همکاری متخصصان ایران و عراق اجرایی شود.

 عین اللهی گفت: ایران در ایام اربعین بیش از چهار هزار پزشک و نیروی درمانی به کربلای معلی، نجف اشرف و گذرگاه‌های مرزی اعزام کرد و در این مدت همکاری شایسته‌ای بین دو وزارتخانه بهداشت ایران و عراق انجام شد و دو کشور برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن اربعین حسینی (ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

صالح مهدی الحسناوی وزیر بهداشت و درمان عراق نیز با خیر مقدم به وزیر بهداشت ایران و هیئت همراه وی، افزایش مشارکت دو کشور را در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مراسم اربعین سال آینده خواستار شد.

وزیر بهداشت عراق همچنین بر اجرایی شدن توافق‌های دو جانبه در زمینه استفاده عراق از دارو‌های ساخت ایران تاکید کرد و حضور فعال گروه‌های پزشکی ایرانی را در بیمارستان‌های عراق و استفاده از تجربه‌های پزشکان ایرانی خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.