بیش از ۱۱۵ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان تردد کردند

فرماندار مریوان گفت: از ابتدای راهپیمایی اربعین تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ شهریور، ۱۱۵ هزار و ۲۶۴ زائر اربعین از مرز باشماق استان کردستان تردد کردند.

اسماعیل احمدی اظهار کرد: از ابتدای راهپیمایی اربعین تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ شهریور، ۴۲ هزار و ۲۸۰ زائر ایرانی از مرز باشماق عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند.

فرماندار مریوان با بیان اینکه در مدت  مذکور  ۱۱۵ هزار و ۲۶۴ زائر اربعین از مرز باشماق استان کردستان تردد کردند، افزود: در مجموع آمار زائرانی که از مرز باشماق خارج شدند، ۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر بوده است.

او آمار زائرانی که از طرق پایانه مرزی باشماق به کشور باز گشته اند، را ۵۰ هزار و ۸۹۵ اعلام کرد و گفت: تمام امکانات برای حمل و نقل زائران و بازگشت آنان از این مرز فراهم است.

احمدی با اشاره به تردد ۲۲ هزار و ۶۹ زائر خارجی از مرز باشماق طی ایام اربعین امسال ، اذعان کرد: در همین مدت، ۲۹ هزار و ۳۶۳ زائر ایرانی و ۲۱ هزار و ۵۳۵ زائر خارجی از مرز باشماق وارد کشور شدند.

فرماندار مریوان افزود: اکنون ۴۴ دستگاه اتوبوس و ۷۶ دستگاه مینی بوس بخش دولتی و خصوصی برای انتقال زائران به مرز باشماق آماده خدمت رسانی هستند.

امسال برای دومین سال است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.