رئیس جمهور عراق: مراسم اربعین، جهانیان را شگفت‌زده کرد

رئیس جمهور عراق گفت: عراقی‌ها و عاشقان امام حسین (ع) در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین، جهانیان را شگفت‌زده کردند.

«عبداللطیف رشید» در آستانه فرا رسیدن اربعین امام حسین (ع) با صدور پیامی به مردم این کشور افزود: زیباترین تصاویری که عراقی‌ها و عاشقان امام حسین (ع) در سالگرد اربعین حسینی در راهپیمایی زیارت اربعین به تصویر کشیده‌اند جهان را شگفت زده کرده و بخشش، سخاوت، فداکاری و سخاوت که از ویژگی‌های متمایز عراقی‌ها است مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

طبق گزارش دفتر رسانه‌ای رئیس جمهور عراق، وی در این پیام با اشاره به اینکه در ایام اربعین امام حسین (ع) به یاد شگفت انگیزترین حماسه‌های دلاورانه و درس‌های بزرگ آن امام شهید می‌افتیم، افزود: امام حسین (ع) ظلم و انکار حق و تضییع عدالت اجتماعی را نپذیرفت و با اعتماد بنفس حکومت استبداد را به چالش کشید.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: امام [ حسین (ع)]به خاطر این اهداف بزرگ با سخت‌ترین آزمایش‌ها و ظلم‌هایی مواجه شد که بر آن شخصیت بزرگ و خاندان پاک و یاران و وفادارانش وارد شد، اما همه این‌ها او را از حرکت در مسیر مبارزه با فاسدین منصرف نکرد.

رشید ضمن قدردانی از همه تلاش‌های مردم و دولت عراق و متولیان امر برای ارتقای امنیت و ارائه خدمات به زائران اربعین خواستار تلاش و همکاری هماهنگ به‌منظور ارتقای ارائه بهترین خدمات به زائران امام حسین (ع) که از استان‌های عراق و کشور‌های مختلف برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ به عراق آمده‌اند، شد.

فردا (چهارشنبه) مصادف با ۲۰ محرم ۱۴۴۵ هجری قمری، اربعین امام حسین (ع) است و به همین منظور میلیون‌ها نفر از پیروان فرقه‌های مختلف مذاهب از جمله شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان کلدانی و عاشوری از عراق و کشور‌های جهان به کربلای معلا سفر کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
غذاخوری مجانی
آخرین اخبار