انتقال ۳۸۰ تن کالای مورد نیاز مواکب در تمرچین

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: انتقال ۳ هزار مورد کالا به وزن ۳۸۰ تن از جمله مواد خوراکی، چادر و مواد بهداشتی برای تأمین نیاز‌های مواکب در عراق توسط ۲۵ کامیون انجام شده است.

 علی اکبر اشرفی مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: از آغاز پیاده‌روی اربعین کالا‌های مورد نیاز مواکب در عراق از طریق این مرز درحال انتقال است و برای اینکه امور گمرکی نیز به روال عادی خود جریان داشته باشد، سعی شده هماهنگی‌های لازم انجام شود.

اشرفی با اشاره به اینکه هیچ تعطیلی و تعللی در امور گمرکی در ایام تردد زائران وجود نداشته است، افزود: به استثنای مشتقات نفتی به علت احتمال اشتعال در این ایام محدودیتی برای امورگمرکی تعریف نشده و بقیه اقدامات و رویه‌های گمرکی اعم از ترانزیت و صادرات و واردات کالا به روال عادی خود جریان دارد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام بهینه کار‌ها و امور مسافران تمهیدات لازم با استانداری و ستاد اربعین انجام شده تا خدمات بهینه‌ای به زائران به صورت ۲۴ ساعته در این ایام صورت گیرد.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر افزود: با توجه به فاصله زمینی بسیار کم با اقلیم کردستان عراق از یک طرف و وجود اشتراکات مذهبی و قومی در دو کشور، مرز تمرچین پیرانشهر دارای آینده و چشم‌انداز بسیار خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.