۲۰ بقعه متبرکه استان بوشهر میزبان زائران اربعین می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۲۰ بقعه متبرکه این استان پذیرای زائران اربعین می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی، مردم استان بوشهر مانند سال‌های گذشته از روستا‌ها و شهر‌های مختلف تا امامزادگان منطقه خود پیاده‌روی همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد: در شهر بوشهر این مراسم از امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر (ع) برگزار و سپس نماز جماعت ظهر و عصر، اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در شهرستان دشتستان مراسم پیاده‌روی اربعین در ۶ شهرشامل برازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک، از کل نقاط منطقه بوشکان تا امامزاده محمد فیروز (ع) شاه پسرمرد به همراه اطعام عزاداران حسینی، در آب‌پخش و روستای درودگاه و روستای جتوط تا آستان شاه قطب الدین حیدر (ع)، سعدآباد و روستای هلپه‌ای تا امامزاده میرهداف (ع)، روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله، روستای قلعه سوخته تا امامزاده جعفر (ع) و شهر دالکی تا امامزاده احمد (ع) پیاده روی برگزار خواهد شد.

اسماعیل‌پور ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی در شهرستان دیر، پیاده‌روی اربعین از بقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع)، در روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا، در آبدان از خیابان بهزیستی تا بقعه متبرک میر بهزاد و همچنین در شهرستان جم از مسجد جامع امیرالمومنین (ع) روستای آبگرمک تا امامزاده جعفر (ع) و از بهارستان تا امامزاده محمد (ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان تنگستان این پیاده‌روی مردمی از روستای عالی حسینی تا امامزاده میراحمد (ع) و در شهر اهرم تا امامزاده زین الشهدا برگزار می‌شود.

اسماعیل‌پور یادآور شد: در مسیر پیاده‌روی‌های اربعین حسینی، موکب‌های خدمت رسانی و پذیرایی از زائران پیش بینی شده است.

وی گفت: اداره کل اوقاف وامورخیریه بوشهر با همکاری استان کهگیلویه و بویراحمد، موکب شهدای مدافع حرم را در مرز شلمچه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی از اول شهریور مستقر کرده است.

وی بیان کرد: خادمان حسینی در موکب شهدای مدافع حرم روزانه از ۱۲ هزار زائر اربعین در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده‌های متنوع، پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: موکب شهدای مدافع حرم اوقاف استان بوشهر در شلمچه کنار پارکینگ ۵۰ هکتاری قرار دارد که به صورت ۲۴ ساعته خدمات مختلف از جمله پذیرایی، اسکان و مباحث فرهنگی، قرآنی و اجتماعی به زائران ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.